تاریخ، سوژه خط پررنگ اصفهان

هنرمند معمار و نقاش اصفهان گفت: اسکیس یک  اثر هنری است که هنرمند و معمار با توجه به سوژه ای که می بینند طرح های متفاوت و زیبایی را به دلیل دید خصوصی خود طراحی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلیمان ساسون در گردهمایی "خط پُر رنگ اصفهان" که بعد از ظهر جمعه _هفتم اردیبهشت‌ماه_ در موزه هنرهای معارصر اصفهان برگزار شد،  با بیان اینکه اسکیس یک طرح ذهنی است و باید در حداقل زمان انجام شود، اظهار کرد: اسکیس برای دانشجویان بسیار مفید است چراکه به قوی شدن ذهن و دست آنان می انجامد.

وی افزود: اسکیس یک اثر هنری است که هنرمند و معمار  با توجه به سوژه ای که می بینند طرح های متفاوت و زیبایی را به دلیل دید خصوصی خود طراحی می کند.

ساسون با بیان اینکه اسکیس مانند دوربین نیست و هر فردی با طرح و ایده خود طراحی می کنند، ادامه داد: آثار تاریخی شهرهایی مانند اصفهان، یزد، کرمان و شیراز از سوژه های بسیاری برخوردار است و جهانگردان طرح های بسیار جذابی از این آثار تاریخی خلق کرده اند، ضمن اینکه نسخه برداری از آثار گذشته به رشد خلاقیت افراد و خلق آثار می انجامد.

این هنرمند معمار و نقاش خاطرنشان کرد: متاسفانه امکانات دیجیتالی باعث ضعیف شدن دانشجویان معماری شده است، بنابراین آنها باید برای قوی شدن و رسیدن به موفقیت های بیشتر هنگام طراحی از دست خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: رشته معماری یک رشته هنری است و افرادی که به هنر علاقه ندارند نباید معماری را انتخاب کنند چرا که در این رشته موفق نخواهند شد.

ساسون افزود: طراحی معماری با نقاشی متفاوت است چراکه خطوط در معماری، منسجم، با تاکید بیشتر و مفید و مختصر است ولی نقاشان از خط و هاشور استفاده می کنند ضمن اینکه در اسکیس برای القا یک اثر باید به صحیح بودن تناسبات، اندازه ها، پرسپکتیو، نقاط و دوری از پرگویی خطوط توجه کرد.

این معمار و نقاش اصفهانی تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان با برگزاری خط پررنگ اصفهان ابتکار نوینی را برای دانشجویان و مهندسین شهر ارایه کرده است و امیدواریم این برنامه های فرهنگی برای رشد و شکوفایی ادامه یابد تا شاهد پیشرفت جوانان باشیم.

کد خبر 342573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.