گردهمایی "خط پر رنگ اصفهان" در موزه هنرهای معاصر برگزار شد

گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس(پیش‌طرح) از دولتخانه صفوی، در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گردهمایی طراحان و معماران برای خلق اسکیس هایی(پیش‌طرح) از دولتخانه صفوی با عنوان "خط پر رنگ اصفهان" و به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، جمعه_هفتم اردیبهشت‌ماه_در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد.

دبیر اجرایی رویدادخط پُر رنگ اصفهان با بیان اینکه خط پررنگ اصفهان برای اولین بار به صورت گسترده در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود، اظهار کرد: گروهای مختلفی همچون آموزشگاه ها، دانشگاه ها و حوزه های دانشجویی اسکیس طراحی می کنند ولی اکنون ۱۲۰ نفر از طراحان و معماران توانمند طراح اسکیس در این برنامه فرهنگی شرکت کرده اند.

علی عطریان با بیان اینکه شرکت کنندگان به چهار گروه مختلف تقسیم بندی شدند، گفت: بعد از تقسیم بندی شرکت کنندگان، هر گروه همراه با اساتید معماری به چهار نقطه هدایت شدند، به این ترتیب که طراحان اسکیس گروه اول در موزه هنرهای معاصر، گروه دوم در میدان نقش جهان، طراحان اسکیس گروه سوم در بافت تاریخی پشت مسجد جامع عباسی و گروه چهارم در محوطه بیرونی کاخ هشت بهشت زیر نظر استادان، طراح خود را خلق کردند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در مدت سه ساعت طرح های خود را آماده و به اساتید ارایه کردند و سپس آثار پنج نفر از طراحان برگزیده و به آنان جوایزی اهدا شد که در آینده از این رویداد و آثار ارایه شده در آن کتابی منتشر خواهد شد.

حضور ۱۲۰ شرکت‌کننده در رویداد خط پُر رنگ اصفهان

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار کرد: خط پُررنگ اصفهان نام رویداد فرهنگی هنری در حوزه هنرهای تجسمی و ویژه طراحان و معماران است که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

مهدی تمیزی افزود: اولین سندهای تصویری مردم دنیا طراحی و اسکیس است و پیش از اینکه دوربین عکاسی اختراع شود شهرسازان، معماران، مردم شناسان با جوهر یا گراف(مداد) هر مورد یا  رویداد و هر بنا و یا شیء، شهر، خانه و شخصیت را به صورت طراحی و اسکیس مشخص می کردند و انتخاب عنوان "خط پر رنگ اصفهان" به همین دلیل است، چراکه که کهن ترین دنیا با استفاده از اسکیس ثبت شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه افراد بسیاری از هفته گذشته تا به امروز برای شرکت در این رویداد فرهنگی در موزه هنرهای معاصر و فضاهای مجازی اعلام شده ازسوی موزه، ثبت نام کرده اند و بر اساس بررسی رزومه آنان ۱۲۰ شرکت کننده برای خلق اسکیس هایی از دولتخانه صفوی برگزیده شدند.

تمیزی ادامه داد: شرکت کنندگان به چهار گروه تقسیم بندی و هر گروه برای طراحی اسکیس همراه با دو استاد معماری به یکی از نقاط دولتخانه همچون موزه هنرهای معاصر، میدان نقش جهان، محله ضلع شمالی مسجد جامع  عباسی وکاخ هشت بهشت هدایت شدند و پنج اثر برتر انتخاب شدند.

به گزارش ایمنا، در گردهمایی "خط پر رنگ اصفهان" آثار اسکیس(پیش‌طرح) مریم ابراهیمی، احسان حکیم الهی، زهراطهماسبی، سودابه امرانی و یلدا کامرانی پور به عنوان برترین طرح های  برگزیده، انتخاب شدند.

کد خبر 342570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.