۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
دورهمی ۵۰ ساله

لنجان-نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دبیرستان حضرت فاطمه(س) با حضور خیران، بزرگان و جمعی از نخستین دانش آموزان 50 سال پیش این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ایرج شاهمرادی در نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دبیرستان حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: امروز بهانه ای شد تا بعد از ۵۰ سال مجددا قدردان گذشت و تلاش مردان و زنان خیری باشیم که جلوتر از زمان حرکت می کردند و شرایط اجتماعی آن روزها را به خوبی دریافتند که تحصیل دختران و زنان این سرزمین به معنای اقتدار و پیشرفت کشور و همچنین افزایش سرمایه علمی و معنوی شهرستان پر آوازه لنجان است.

وی افزود: این بزرگواران در لباس فرشتگان معمار محبت و دوستی شدند و آینده دانش آموزان دختر در شهرستان لنجان را با بنای مدرسه و ایجاد محل تحصیل دانش آموزان به خوبی رقم زده و زمینه ساز پرورش نخبگان و افراد تاثیرگذار شدند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر تصریح کرد: خیران، معلمان و مدیرانی که طی پنج دهه اخیر در این مدرسه مشغول خدمت به دانش آموزان بودند افرادی بی ادعا و بدون کوچک ترین چشم داشت محیطی را آماده کردند که میوه و ثمره آن را امروز در این نکوداشت به نظاره نشسته ایم.

وی ادامه داد: این بزرگواران در راه علم و دانش قدم های بزرگی را برداشته و باعث شدند مادران، خواهران و دختران امروز این شهر بتوانند تا در مدارج عالی به تحصیل بپردازند و زمینه ساز کارهای بزرگی شدند کارهایی که همیشه جاودانه می ماند، آنها نیروهایی را تربیت کردند که امروز جزء افتخارات شهرستان، کشور و حتی جهان شده اند.

شاهمرادی اضافه کرد: خیران و بزرگوارانی همچون حاج محمد حسن سلیمیان ۵۰ سال پیش زمینه آرزوی دختران این منطقه را برای ادامه تحصیل مهیا کردند و مانع ترک تحصیل و یا مهاجرات همشهریان بعد از سیکل اول در زمان قدیم شدند.

وی عنوان کرد: ما امروز باید همچون پدران و مادران خود در جهت فرهنگ سازی و بنای فضاهای آموزشی قدم برداریم و در شرایط کنونی که شهرستان لنجان نیاز مبرم به فضاهای آموزشی دارد قدم پیش گذاشته و در تجهیز و تکمیل بناهای نیمه کاره آموزش و پرورش شهرستان لنجان حرکت کنیم چراکه امروز کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات جدی در منطقه است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر گفت: آموزش و پرورش منطقه زرین شهر همواره تلاش کرده تا فضای مدرسه را پویا، پر نشاط و فعال کند و با بهره مندی از توانمندی‌ها و خلاقیت‌های مدیران و معلمان، استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا کند از این جهت رسیدگی به مشکلات موجود در مدارس شهرستان لنجان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدوارم با نگاه خیران شاهد رفع این مشکلات باشیم.

کد خبر 342547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.