درخواست اعضای شورا برای رسیدگی به تخلف مامور خدمات شهری

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار برخورد قانونی با مامور متخلف خدمات شهری به دلیل برخورد نامناسب با یکی از زنان متکدی شهر اصفهان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص انتشار فیلمی مبنی بر برخورد نامناسب ماموران رفع تخلفات شهری با یکی از زنان متکدی در اصفهان خواستار برخورد قانونی با مامور متخلف شدند.

برخورد قانونی با مامور متخلف در حداقل زمان انجام شود

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره اظهار کرد: ضروری است که برخورد قانونی با فرد خاطی در حداقل زمان ممکن انجام شود.

وی افزود: مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان در همه جهان مورد توجه قرار گرفته و ما نباید بدون تفاوت از کنار این اقدام عبور کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه قطعاً مدیرکل رفع تخلفات شهری و معاونان وی در این خصوص بی تقصیر هستند، افزود: اما باید برای جلوگیری از تکرار این رفتارها برخوردهای قانونی مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه ما باید ابتدا خودمان را نقد کنیم، افزود: فیلمی که اخیراً در خصوص برخورد بد یکی از ماموران گشت ارشاد با زنان منتشر شد دید جامعه جهانی نسبت به شرایط زندگی در ایران را تغییر داد و ما باید قبل از تکرار این اتفاق خودمان میزان حساسیت موجود برای مقابله با این رفتارها را نشان دهیم.

روشن با بیان اینکه باید روند برخورد با متخلفان در برخورد با شهروندان به اطلاع عموم برسد،‌ گفت: وظیفه انسانی ما ایجاب می‌کند که برخوردهای لازم با هر گونه رفتار غیر انسانی را داشته باشیم.

وظیفه ماموران خدماتی برخورد مناسب با همه شهروندان است

کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ماموران خدمات شهری وظیفه برخورد با پدیده کارتن‌خوابی و تکدی‌گری را دارند، گفت: اما باید نوع رفتار این ماموران با متخلفان این عرصه به گونه‌ای باشد که کرامت انسانی آنها خدشه دار نشود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در همه شهرهای کشور برخورد برخی ماموران دستگاه‌های خدماتی با مردم مناسب نیست، افزود: در مواردی با مشاهده هر رفتار مناسب درصدد تشویق بر می‌آییم، این در حالی است که خوش رفتاری وظیفه ماموران دستگاه‌های حکومتی و خدمات رسانی است.

برخورد تنبیهی تکمیلی برای فرد خاطی لحاظ شود

مهدی مزروعی، عضو شورای اسلامی شهر نیز در این باره با بیان اینکه من هم معتقد به برخورد در چارچوب قانون با این مامور هستم، گفت: پس از احراز تخلف اگر امکان برخورد تنبیهی تکمیلی برای مامور وجود داشته باشد، می‌توان تاثیرگذاری بیشتری دید، برای مثال این مامور ملزم به انجام اقدام عام‌المنفعه یا سپری کردن دوره‌های آموزشی روش صحیح رفتار با شهروندان شود.

کد خبر 342407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.