ویژه‌برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان

سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با سه ویژه‌برنامه هنری به استقبال هفته فرهنگی اصفهان می‌رود.

به گزارش ایمنا، این ویژه‌برنامه‌ها شامل فضاسازی شهر با نمادهای مینا و قلمکار، کارگاه خلق مجسمه‌های چوبی و نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی است.

در برنامه فضاسازی شهر با نمادهای مینا و قلمکار، فضای شهر با نمادهای زیبایی از صنایع‌دستی تزیین می‌شود. هنرهای میناکاری، قلمکاری و ترمه، مجموعه هنرهایی است که نمادهای بزرگی از آن‌ها از ۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه در شهر نصب خواهد شد.

نمادهای بزرگ پارچه قلمکار و ترمه، بر فراز پل‌های مستقر در بزرگراه‌های شهید آقابابایی، شهید خرازی و بزرگراه فرودگاه نصب و در هنگام عبور از رینگ‌های ترافیکی، مورد بازدید شهروندان اصفهانی قرار خواهد گرفت.

همچنین نمادهای بزرگی از جنس مینا در محور تاریخی چهارباغ و خیابان‌های منتهی به آن نصب‌شده و موردتوجه شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

همچنین کارگاه ساخت مجسمه‌های چوبی در محور تاریخی چهارباغ برگزار شد و هنرمندان هنرهای تجسمی کشور، به خلق مجسمه‌هایی زیبا از جنس چوب خواهند پرداخت.

در این ویژه‌برنامه شهری که از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، قطعات بزرگی از چوب با ارتفاع ۳ متر در اختیار ۶ تن از هنرمندان عرصه مجسمه‌سازی قرار می‌گیرد و هنرمندان طی ۷ روز به خلق آثاری نفیس از آن‌ها با اقتباس از هنر و جلوه‌های بدیع شهر اصفهان خواهند پرداخت.

این کارگاه زنده شهری، همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ برگزار می‌شود و شهروندان اصفهانی و گردشگران می‌توانند به شکل رایگان از آن بازدید کنند.

نمایشگاه و کارگاه تولید و نمایش صنایع‌دستی اصفهان هم در محور تاریخی چهارباغ برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، آثار نفیسی از صنایع‌دستی اصفهان نظیر سنگاب‌های قدیمی و تولیدات نفیس هنرمندان مورد بازدید شهروندان قرار می‌گیرد و افزون بر ۲۰ هنرمند صنایع‌دستی به خلق آثار نفیسی در پیش چشم بازدیدکنندگان خواهند پرداخت.

هنرهای سیم‌کوبی، قلمکاری، رودوزی‌های سنتی، نگارگری، میناکاری، فیروزه‌کوبی، قلمزنی، مشبک فلز، طراحی، حجم و مجسمه، منبت، طراحی سنتی، خاتم‌کاری و حجاری، مجموعه صنایع‌دستی عرضه‌شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه که با همکاری و معرفی هنرمندان از سوی اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان برگزار می‌شود، صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به‌صورت رایگان پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 342398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.