اشکالات سانتی متری

مشاور معاون شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: برخی از قوانین و اشکالات در مسیر ساخت و ساز در حد سانتی متر است.

به گزارش ایمنا، شامگاه امروز_دوشنبه ۳ اردیبهشت_ نشست فعالان اقتصادی منطقه ۸ شهرداری اصفهان برگزار شد. در این نشست که به منظور رفع چالش‌های صنعت ساختمان سازی منطقه با حضور شهردار منطقه و معاون شهرسازی شهردار اصفهان برگزار شد مشکلات و چالش‌های اساسی این حوزه از سوی انبوه سازان با مسئولان شهری درمیان گذاشته شد.

در این جلسه مشکلاتی همچون کسر بخشی از پارکینگ از واحدهای ساخته شده، عدم توجه مسئولان به ساخت و ساز در منطقه بوسیله فعالان منطقه هشت، ناتوانی حوزه شهرسازی منطقه هشت در تفویض اختیار به سازندگان، عدم اعتبار پروانه ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری در اداره بیمه برای پیگیری روند ساخت، بی توجهی به تکمیل خیابان‌های تازه تاسیس منطقه، توجه به رابطه به جای ضابطه و کم توجهی شهرداری نسبت به تعهداتش در امور ساختمانی بیان شد.

توجه به توسعه مشارکت‌ها

پس از شنیدن مشکلات فعالان اقتصادی منطقه، سید رسول هاشمیان شهردار منطقه هشت اظهارکرد: یکی از اهداف این دوره مدیریت شهری توسعه مشارکت شهروندان در اداره شهر است و این دومین جلسه در این راستاست.

وی افزود: امید است با توجه به شعار سال شاهد رونق ساخت و ساز باشیم. این منطقه ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ظرفیت خوبی برای توسعه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دفتر شهرداری منطقه هشت همیشه به روی سرمایه گذاران باز است، شهرداری این منطقه آمادگی کامل را در جهت توسعه مشارکت‌ها دارد.

اشکالات سانتی متری

همچنین در ادامه این جلسه محمد فیض مشاور معاون شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برخی قوانین دست و پاگیر برای تسهیل روند ساخت و ساز گفت: متاسفانه برخی قوانین، اشکالاتی در حد سانتی متر را به ساخت و ساز وارد می‌کند! این درحالی است که در گذشته، قبل از نیاز به مجوز ساخت برای سازنده، شهرداری مجوزهای لازم را صادر می‌کرد.

وی اضافه کرد: تمامی مشکلاتی که در جلسه قبل گفته شد به سمع و نظر معاون شهرسازی رسید، مشکلات برای فعالان اقتصادی و سازندگان مسکن بسیار زیاد است و البته در راه رفع برخی مشکلات بن‌بست‌هایی وجود دارد.

مشاور معاون شهرسازی افزود: این درحالی است که در برهه‌ای از زمان در کسری از ثانیه مشکلات حل می‌شد. اما امروزه ساده‌ترین عملیات مهندسی حداقل یک سال به طول می‌انجامد.

فیض با اشاره به نقش فعالان اقتصادی در رونق شهر تصریح کرد: بودجه شهرداری از خود مردم تامین می‌شود و فعالان اقتصادی ستون‌های اصلی شهر هستند، با تمامی مشکلات الان وقت کار است و اینکه در گذشته یک پزشک یک ساختمان می‌ساخت که ۵۰ درصد سود داشت هنر نبود.

کد خبر 342225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.