هفته اصفهان فرصتی برای معرفی مشاهیر نصف جهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: همه کسانی که در اصفهان هستند چه زاده اصفهان باشند و چه غیر از این باشد، به حضور در این شهر افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رسول هاشمیان در مراسم هفته فرهنگی اصفهان که صبح دوشنبه_ سوم اردیبهشت‌ماه_ در دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: در شهر اصفهان مفاخر بزرگی همچون شیخ بهایی، نقشی بزرگ و سازنده در ایران دوره صفویه و آبادانی اصفهان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در اصفهان هستند چه زاده اصفهان باشند و چه غیر از این باشد به حضور در این شهر افتخار می‌کنند، افزود: افتخارآفرینی این شهر مدیون تلاش زنان و مردانی است که از آسایش خود گذشتند تا این شهرِ سرافراز و پرافتخار در ایران بدرخشد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروز دانش آموزان این شهر باید قدر این دوران از زندگی خود را بدانند، گفت: در آستانه روز معلم باید قدر معلمان و مدیران باشیم، زیرا معلمان آگاهی‌بخشان جامعه‌ هستند، روز معلم در واقع روز بزرگداشت شهید مطهری دانایی است که به عنوان مظهر یک معلم والا مقام مطرح است.

هاشمیان اضافه کرد: هفته اصفهان بهانه‌ای است که به اصفهان، مشاهیر و مفاخر آن بیشتر فکر کنیم.

وی با بیان اینکه آیین بزرگداشت برای کسی است که در بین ما نیست، اما نکوداشت برای کسی است که هنوز وجود دارد، ادامه داد: برای اصفهان نکوداشت برگزار می‌شود چرا که اصفهان وجود دارد و همواره زنده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش مهمی در زنده ماندن اصفهان و تاریخ آن دارند، گفت: امروزه شهرداری‌ها برای اداره شهرها با مشکلات بسیاری روبرو هستند از این رو دانش‌آموزان هر کدام به عنوان سفیران فرهنگی می‌توانند به یاری مدیریت شهری آمده و از سطح مشکلات شهری بکاهند.

هاشمیان با بیان اینکه در منطقه ۸ شهرداری اصفهان ۲۷۰ هزار نفر سکونت دارند، افزود: اگر تمام این جمعیت با مشارکت و احساس مسئولیت اجتماعی خود به فکر مسایل شهری باشند به طور حتم در شهرداریِ این منطقه، مشکلات کمتری خواهیم داشت و این مسایل با همکاری مردم حل خواهد شد.

کد خبر 342170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.