نمایشگاه هنر کوچرو در برج کبوتر برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۶ شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه عکس هنر کوچرو در برج کبوتر مرداویج به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد.

منصور نجفی در گفت‌وگو با ایمنا ضمن اعلام این خبر، گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان از پنجم تا نهم اردیبهشت‌ماه در برج کبوتر مرداویج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعات بازدید از این نمایشگاه صبح ها ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهرها ساعت ۱۷ تا ۲۰ خواهد بود، افزود: پروژه بین‌المللی هنر کوچرو رویدادی هنری است که از سال ۲۰۱۱ پایه‌گذاری و در کشورهای مختلف برگزارشده است.

شهردار منطقه ۶ شهرداری اصفهان افزود: این پروژه رویدادی در ارتباط با طبیعت است که بدون درنظر گرفتن مرزهای تعیین‌شده توسط انسان عمل می‌کند و در آن طبیعت نه‌تنها محل ایجاد و مواد موردنیاز اثر هنری را تأمین می‌کند بلکه خود، یک اثر هنری و یا بخش جدایی‌ناپذیر از آن است.

وی تصریح کرد: هنرمندان کوچرو بدون به‌کارگیری ابزار پیچیده و با استفاده از عناصر طبیعی یا غیرطبیعی(آلاینده‌ها) موجود در هر منطقه، اثر هنری را ایجاد کرده و بدون به‌جا گذاشتن اثر مخرب، آن را در طبیعت باقی می‌گذارند.

نجفی ادامه داد: این نمایشگاه در برج کبوتر مرداویج که سازه‌ای زیست‌محیطی است و با احترام به محیط‌زیست و برای رفع نیازهای انسان(تولید کود حیوانی) ایجادشده، برگزار می‌شود.

نجفی تأکید کرد: نمایشگاه عکس هنر کوچرو بهانه‌ای است تا مردم و مسوولین به یاد بیاورند که طبیعت با اشتباه‌های ما انسان ها در حال نابودی است و اگر با طبیعت همراه باشیم چیزی بیشتر از آنچه  انتظار داشته‌ایم را به ما بازمی‌گرداند.

کد خبر 342168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.