تورهای گردشگری تخت فولاد برگزار می‌شود

در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌ های گردشگران تخت فولاد، روایت اصفهان و شب مهتاب، با همت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد برگزار می‌شود.

سید علی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برنامه ای با محوریت تورهای گردشگری آشنایی با مفاخر اصفهان در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری در محور بابا رکن‌الدین و تکیه کازرونی برگزار می‌شود، افزود: در تورهای گردشگری تخت فولاد برنامه‌های مختلف فرهنگی برای شهروندان اجرا خواهد شد و تمهیداتی درنظر گرفته شده تا شهروندان با مفاخر هنری و ادبی و مشاهیر اصفهان که در این مجموعه به خاک سپرده شده‌اند بیشتر آشنا شوند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه در حین برگزاری تورهای گردشگری تخت فولاد مسابقات و جوایز ویژه‌ای نیز درنظر گرفته شده است، گفت: برنامه تورهای گردشگری از دوم تا نهم اردیبهشت‌ماه ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در تورهای گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد تا ششم اردیبهشت‌ماه است؛ ضمن اینکه شهروندان برای ثبت نام در این تورهای گردشگری می توانند تا ششم اردیبهشت‌ماه به مراکز فرهنگی محله های اصفهان مراجعه و یا می توانند ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ نیز تماس بگیرند.

معرک‌نژاد با اشاره به دیگر برنامه‌های مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در هفته فرهنگی اصفهان، تصریح کرد: برنامه بزرگداشت مفاخر ادبی و هنری اصفهان که در تخت فولاد مدفون هستند با عنوان "شب مهتاب" یکی دیگر از برنامه های مجموعه تخت فولاد است و در این برنامه به معرفی "استاد جلال‌الدین همایی" پرداخته می شود، هم‌چنین "استاد درویش عبدالمجید طالقانی" از مفاخر خط ثلث شکسته اصفهان و "استاد حاج میرزا آقا امامی" نیز از نگارگران و احیاگران سوخت چرم اصفهان بشمار می روند، معرفی شده و از شخصیت و خدمات این بزرگان در مجموعه تخت فولاد تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار همه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نمایشگاه‌های مختلفی نیز در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد دایر خواهد بود، تصریح کرد: در برنامه‌ "شب مهتاب" که با همکاری انجمن نقاشان اصفهان برگزار می شود ضمن تجلیل از "حاج میرازا آقا امامی" نگارگر و هنرمند برجسته سوخت چرم، تصویر نقاشی‌شده از چهره این هنرمند رونمایی شده و از فرزند هنرمند این استاد "بانو زینت‌السادات امامی" نیز تجلیل و در این برنامه پیام استاد فرشچیان نیز قرائت خواهد شد. 

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت حاج میرزاآقا امامی و رونمایی از تصویر نقاشی‌شده از چهرۀ وی، پنج‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ در تکیه سیدالعراقین، واقع در خیابان فیض، کوچه لاله برگزار می شود.

معرک‌نژاد گفت: "روایت اصفهان" نیز برنامه ای داستان‌گویی است که نویسندگان کتاب های داستانی که در خصوص اصفهان نگارش شده اند در جمع دوستداران کتاب حاضر شده و به روایت‌خوانی از این داستان ها می پردازند. این برنامه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ساعت ۶ بعدازظهر در مجموعه باغ طوبی تخت فولاد برگزار می شود. 

وی افزود: برنامه‌ های "گردشگران تخت فولاد"، "روایت اصفهان" و "شب مهتاب"  به همت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و با همکاری مرکز ادبی قلمستان اجرا خواهد شد و مباحث اجرایی و ورک‌شاپ‌ها نیز با همکاری انجمن نقاشان اصفهان برگزار می شود.

معرک‌نژاد با اشاره به جشنواره عکس اینستاگرامی حیات تا ممات، گفت: فراخوان این جشنواره از اسفندماه سال ۹۶ اطلاع‌رسانی شد و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ فروردین ماه اعلام شد که نفرات برتر این جشنواره نیز روز شنبه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ در هفته فرهنگی اصفهان انتخاب می‌شوند و جوایز این برندگان نیز از طرف شرکت توسعه گردشگری سپاهان اهدا می‌شود.

کد خبر 342164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.