ماهانه ۱۲ تن پسماند پزشکی در استان اصفهان تولید می‌شود

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ماهانه ۱۲ تن زباله بیمارستانی در استان اصفهان تولید می‌شود که نزدیک به ۹ تن آن زباله های عفونی، تیز و برنده است.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به طور کلی پسماندهای پزشکی به چهار گروه عادی، عفونی، تیز و بُرنده و شیمیایی دارویی تقسیم شده و تفکیک آنها در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان انجام می شود.

وی ادامه داد: ماهانه ۱۲ تن پسماند زباله های بیمارستانی در استان اصفهان تولید می‌شود که نزدیک به ۹ تن آن زباله های عفونی، تیز و برنده هستند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه از بین ۵۳ بیمارستان استان تنها بیمارستان خصوصی مهرگان به دستگاه بی خطرساز پسماندهای پزشکی مجهز نیست، گفت: مسوولان این بیمارستان، کمبود فضای فیزیکی مناسب را دلیلی برای عدم تجهیز آن دانسته اند که البته در دو سال گذشته علاوه بر کم کردن نمره ارزشیابی این مرکز درمانی، آن را به مراجع قضایی معرفی کرده و پرونده آن در حال پیگیری است.

وی افزود: در مکاتباتی که با مسوولان این بیمارستان داشته ایم تاکید شده که باید بخشی از فضای درمانی آن را برای نصب دستگاه زباله سوز اختصاص دهند که البته در سال جاری توافقاتی با شهرداری داشته اند تا این فضا تأمین شود.

صفاری با تاکید بر اینکه تمامی پسماندهای خطرناک شامل زباله های عفونی، تیز و برنده در مراکز، بی خطر می‌شوند، گفت: پسماندهایی که بی خطر شده اند به سایت دفن پسماند واقع در سجزی اصفهان حمل و دفن می شود، اما در این میان پسماندهای شیمایی دارویی به هیچ وجه وارد این دستگاه ها نمی‌شوند زیرا از طرف وزارت بهداشت یک شرکت به‌طور اختصاصی به این منظور برای بیمارستان های کل کشور در قزوین ایجاد شده که این پسماندها به آنجا حمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمارستان الزهرا(س) با تولید دو تن زباله پزشکی در ماه بیش‌ترین و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی حضرت زهرا(س) زینبیه کمترین میزان تولید این نوع زباله را دارند، خاطرنشان کرد: بی خطرسازی و دفن هر کیلوگرم پسماند، حدود چهارهزار تومان به هر مرکز درمانی هزینه تحمیل می کند که اگر این عدد را در میزان زباله های تولید شده در طول یک ماه ضرب کنیم به عدد قابل توجهی خواهیم رسید.

کد خبر 342000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.