کشور تنها با ریل آموزش و پرورش به توسعه خواهد رسید

لنجان- شهردار زرین شهر گفت: آموزش وپرورش می‌تواند با بهره‌گیری مناسب از هوش و استعداد نسل جوان کشور، زمینه را برای رشد و توسعه همه جانبه کشور فراهم سازد از این رو نگاه شهرداری زرین شهر به آموزش و پرورش این منطقه نگاه حمایتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش زرین شهر اظهار کرد: امروزه توجه به آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود چراکه با فعالیت این نهاد سواد که پایه و اساس هر کشور به شمار می آید افزایش می یابد و از سوی دیگر فرهنگ، دانش و فناوری بر پایه فعالیت آموزش و پرورش استوار است.

وی آموزش و پرورش رکن اساسی توسعه دانست و افزود: بی‌سوادی با فقر، جهل و استثمار، بیکاری، جرم ورابطه مستقیم دارد و از سوی دیگر عامل بازدارنده توسعه و پیشرفت جوامع بشری به شمار می آید و قطعا هیچ کشوری به خود کفایی واقعی نخواهد رسید، مگر آنکه نیروی انسانی متعهد و متخصص لازم را برای فعالیت های خود تربیت کرده و از آنها بهره مند شود.

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع پس از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران تحولی عظیم در سیستم آموزشی کشور به وجود آمد و به سرعت گستره سیستم آموزشی به تمام نقاط کشور حتی دوردست ترین روستاها راه یافت و به حضور تمامی اقشار جامعه برای تحصیل در مدارس توجه جدی شد.

وی با بیان اینکه کشور تنها با ریل آموزش و پرورش به توسعه و تعالی دست پیدا خواهد کرد، ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند با بهره‌گیری مناسب از هوش و استعداد نسل جوان کشور، زمینه را برای رشد و توسعه همه جانبه کشور فراهم سازد و بر همین اساس باید گفت نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروهای انسانی متعهد، دانشمند، متخصص و ماهر متبلور است.

محمدی اضافه کرد: امروز اولین قدمی که در آموزش و پرورش باید برداشته شود این است که بینش برنامه ریزان و مسئولان از یک نگاه مصرفی به یک نگاه سرمایه گذاری نسبت به نهاد آموزش و پرورش تغییر کند بر همین اساس نمی توان با نگاهی منطقه‌ای به مشکلات دانش آموزان و معلمان شهرستان لنجان پرداخت و انها را از سر راه برداشت.

وی عنوان کرد: امروز ما باید نگاهمان را از بخشی نگری و منطقه نگری در تمام مسایل خصوصا نهاد آموزش و پرورش دور کنیم و مسایل را در سطح کلان ارزیابی کرده تا از هدر رفتن منابع جلوگیری کنیم  و در این میان تجربه ثابت کرده است که وحدت رویه بین نهادها همواره گره‌گشای بسیاری از مشکلات بوده است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امروزه یکپارچه عمل کردن سیستم حمل‌ونقل شهرستان لنجان یک نمونه موفق برای الگو برداری برای دیگر مجموعه‌هایی است که در شهرستان مشغول به فعالیت هستند چراکه این روند بسیاری موانع کوچک را می تواند از میان بردارد.

وی با بیان اینکه نگاه شهرداری زرین شهر به آموزش و پرورش این منطقه همواره نگاه حمایتی بوده است، متذکر شد: شهرداری زرین‌شهر آمادگی دارد در حل مشکلات مربوط به دانش آموزان منطقه وارد میدان عمل شود و قطعا با برنامه ریزی دقیق می توانیم از امکانات و پتانسیل هایی که در اختیار داریم به درستی استفاده کرد تا در کنار مدارس قرار گیرند و برای این بخش مهم جامعه، به عنوان حامی عمل کند.

کد خبر 341852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.