سازمان ملل با آمریکا برای استفاده اورانیوم در حمله سوریه برخورد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سازمان ملل متحد خواست با آمریکا به دلیل استفاده از اورانیوم در حمله موشکی به سوریه برخورد جدی کند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل حسن بیگی روز پنجشنبه در مورد استفاده آمریکا از اورانیوم ضعیف شده در حمله موشکی به سوریه گفت: قبل از حمله موشکی آمریکا به سوریه، سوری ها متوجه شدند و منطقه را تخلیه کردند، تعداد زیادی از موشک ها را نیز منهدم کرده و موفق شدند تعدادی از موشک ها را هم از مسیر، منحرف کنند.

وی افزود: برخی از کارشناسان به یک سلسله اطلاعات رسیدند که آمریکایی ها در موشک هایشان اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده اند و الان گروهی از ارتش سوریه مامور شده اند این موضوع را بررسی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: باید کمیته حقیقت یاب سازمان ملل این موضوع را بررسی کند که آیا این قضیه صحت دارد یا خیر، البته به اعتقاد ما آمریکا تحقیقا این کار را انجام داده و از اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: سازمان ملل متحد باید در این زمینه قاطعانه برخورد کند و آمریکایی ها نیز باید تنبیه شوند؛ البته آمریکایی ها معتقدند فرانسوی ها موشک های اورانیوم ضعیف شده را زده اند.

به گزارش ایمنا، آمریکا، انگلیس و فرانسه شنبه گذشته به بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده، به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند. 

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن ۷۵ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 341835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.