طراحان  یک "اصفهان زیبا" در دولتخانه صفوی رقم می زنند

گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس (طرح های اولیه) از دولتخانه صفوی در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می شود.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه گردهمایی طراحان و معماران برای خلق اسکیس هایی از دولتخانه صفوی با عنوان "خط پر رنگ اصفهان" به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و روز معمار، برگزار می شود.،  اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در این برنامه از ۲۶ فروردین آغاز شده و طراحان و معماران تا ۵ اردیبهشت‌ماه نیز می توانند از طریق اپلیکیشن های اینترنتی و یا به صورت حضوری برای شرکت در این برنامه ثبت نام کنند.

مهدی تمیزی افزود: از بین ثبت نام کنندگان تعداد ۱۵۰ نفر گزینش خواهند شد که روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۴ در موزه هنرهای معاصر اصفهان حضور یافته و به ۴ گروه تقسیم می شوند، سپس هر گروه همراه با اساتید معماری به ۴ نقطه از دولتخانه صفوی از جمله میدان نقش جهان، کوچه های پشت مسجد جامع عباسی، کاخ هشت بهشت و موزه هنرهای معاصر و خیابان مقابل آن یعنی استانداری فعلی هدایت می شوند.

وی گفت: شرکت‌کنندگان سه ساعت فرصت دارند که اسکیس های خود را اجرا کنند و سپس برای داوری آثارشان به موزه باز می گردند و درنهایت ۵ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده و جوایز خود را دریافت خواهند کرد؛ ضمن اینکه تعداد ۱۵۰ اثر از برترین آثار این گردهمایی در قالب کتاب منتشر خوهد شد.

تمیزی با بیان اینکه یکی از اساتید برتر معماری در این روز سخنرانی خود را ارایه خواهد کرد، تصریح کرد: داوران ۸ نفر از معماران شناخته شده و طراحان برتر اسکیس در اصفهان و تهران هستند که علاوه بر همراهی در برپایی این گردهمایی، داوری آثار را بر عهده خواهند داشت.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با اشاره به عنوان "خط پر رنگ اصفهان"، گفت: دلیل انتخاب عنوان "خط پر رنگ اصفهان" این است که در این گردهمایی به هنر اسکیس پرداخته می شود که در حقیقت کهن‌ترین تصاویر دنیا را ثبت کرده است.

تمیزی ادامه داد: پیش از آنکه دوربین عکاسی خلق شود، هر نشانه فرهنگی دنیا ازجمله لباس، صورت، آدم‌ها، معماری و شهرسازی، و سایر نشانه های بی‌شمار، توسط افراد بسیاری مانند شاردن مثل مادام دیولافوا و دیگران، از طریق اسکیس ثبت می‌شدند و در واقع خط پر رنگ، همان تک خطی است که با استفاده از آن می شود یک اصفهان را ترسیم کرد و می تواند به اندازه یک اصفهان زیبا باشد.

به گزارش ایمنا، گردهمایی طراحان و معماران برای خلق اسکیس هایی از دولتخانه صفوی، جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۴ در موزه هنرهای اصفهان، واقع در خیابان استانداری برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می تواند از طریق اپلیکشن های اینترتی تلگرام و ایتا به نشانی @isfahankh و @isfahankh، دایرکت پیج اینستاگرام به نشانی@isfahankha، ایمیل Isfahankhat.arch@gmail.com و یا شماره تلفن ۰۹۳۶۳۹۵۳۷۶۱ به صورت غیرحضوری برای شرکت ثبت نام کنند و یا به صورت حضوری به موزه هنرهای معاصر اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 341819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.