رونمایی از تازه‌ترین آثار استاد بدرالسماء

دو اثر از تازه‌ترین آثار هنری رضا بدرالسماء، همزمان با سالروز میلاد امام حسین (ع) در گالری ارژنگ اصفهان رونمایی می‌شود.

پیشکسوت نگارگری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون برپایی نمایشگاهی از آثار خود در گالری ارژنگ اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه «نقش نگار»، شامل ۳۰ اثر هنری با تکنیک آبرنگ است که موضوعاتی چون ابنیه تاریخی،   زندگی و کوچ زنان عشایر و فصل بهار را در برمی‌گیرد.

رضا بدرالسماء با اشاره به رونمایی یکی از تازه‌ترین آثار خود با موضوع امام حسین (ع) در این نمایشگاه گفت: به مناسبت هم‌زمانی افتتاح این نمایشگاه با سالروز میلاد امام حسین (ع)، به صورت اختصاصی از اثری که با سبک نقاشی ایرانی و نقوش کاشی هفت‌رنگ کشیده‌ام و مزّین به ذکر «السلام علیک یا اباعبدالله الحسین» به خط استاد سید رسول آقامیری است، هم رونمایی می‌شود.

وی افزود: گل‌های عباسی به‌کاررفته در این اثر، آن را به سبک معاصر نزدیک کرده، اما کاشی، به آن حال و هوای سنتی داده است. در این اثر کوشیده‌ام با استفاده از نمادها و الهام از آثار قبلی، اثری در قالب نو و در قاب ۷۰ در ۱۰۰ به دوستداران آن حضرت ارائه کنم.

خالق تابلوی فاجعه منا، همچنین از رونمایی اثری دیگر با موضوع حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) در این نمایشگاه خبر داد و گفت: یکی دیگر از آثاری که برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، در مورد حضرت زهرا و امیرالموالمنین، زوجی است که خداوند، آن‌ها را هم‌کفو هم آفریده و در خلق این اثر نیز  از سبک نگارگری بهره گرفته‌ام.

وی ادامه داد: این زوج، در این تابلو، دو پرنده فرض شده‌اند که مهربانانه به یکدیگر نگاه می‌کنند و شش گل به نشانه خانواده معظم آن‌ها در اثر کار شده است.  پس‌زمینه آن نیز دریایی است که به آیه‌ای از سوره الرحمن درخصوص برخورد دو دریایی که از میان آنها، لؤلؤ و مرجان برمی‌خیزد، اشاره دارد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان به هنر آبرنگ، برای دیدن نمایشگاه «نقش نگار» می‌توانند از  ۳۱ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به گالری ارژنگ واقع در خیابان چهارباغ بالا مراجعه کنند.

کد خبر 341651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.