ساماندهی مشاغل از مطالبات اصلی شهروندان مبارکه است

مبارکه-  شهردار مبارکه گفت: ساماندهی مشاغل، علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ارتقاء امنیت اجتماعی، تأثیر زیادی برافزایش رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، سید محسن هاشمی  در بازدید از روند پیشرفت شهرک کارگاهی خیام اظهار کرد: ساماندهی مشاغل شهری، صیانت از حقوق شهروندان است که موجب زیبایی بصری و ایجاد آرامش بیشتر در شهر می‌شود.

وی افزود: تلاش برای رفع این مشکلات از یک‌سو و نیاز شهری به این مشاغل از طرفی دیگر، متولیان شهری مبارکه را بر آن داشت تا تدبیر لازم را برای ساماندهی مشاغل شهری اتخاذ کنند.

هاشمی بابیان اینکه راه‌اندازی این سایت یکی از اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: نابسامانی و ترافیک بلوار شهید نیکبخت به‌عنوان ورودی شهر، یکی از معضلاتی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم.

وی گفت: بسیاری از شهروندان از سروصدا و آلایندگی برخی از واحدهای صنفی، گلایه دارند و شکایت‌های متعددی را در شهرداری مطرح می‌کنند.

شهردار مبارکه بابیان اینکه با ایجاد فضای مناسب سعی در جابه‌جایی برخی از مشاغل شهری داریم، تصریح کرد: مساحت این مجتمع ۲۰۰ هکتار است که ۴۵ هکتار آن طراحی‌شده و در اختیار صنوف مختلف قرار می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه مجتمع صنایع کارگاهی خیام، اصناف مختلف شهر مبارکه را شامل می‌شود، تصریح کرد: ۲۲ بلوک برای این مجتمع صنایع کارگاهی تعریف‌ شده که هر بلوک شامل ۱۲ غرفه است و صنف‌های مختلف را دربر می گیرد.

وی بابیان اینکه شهرداری به‌صورت مشارکتی با صاحبان مشاغل، برنامه‌ ساماندهی را انجام می‌دهد، گفت: با راه‌اندازی مجتمع صنایع کارگاهی خیام، مشاغل شهری در این محل متمرکز می‌شوند که این موضوع امتیازها زیادی برای کسبه‌ و مردم مبارکه به همراه خواهد داشت.

شهردار مبارکه با بیان اینکه عملیات احداث سایت مکانیسین های خودروهای سبک و سنگین  از چهار ماه پیش در مساحت۵.۳ هکتار آغاز شد، گفت: از سال‌های گذشته مکان مناسبی برای انتقال مشاغل شهری پیش‌بینی‌شده اما تاکنون اقدام عملی مناسبی در این زمینه انجام‌ نشده بود.

وی بابیان اینکه حمایت از اصناف و اتحادیه‌های مختلف یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری مبارکه است، گفت: با راه‌اندازی کامل مجتمع صنایع کارگاهی خیام، رونق اقتصادی بیشتری برای شهر و شهرستان به وجود خواهد آمد.

هاشمی گفت: کار احداث و تکمیل این سایت بر اساس برنامه فاز به فاز و به‌ صورت مشارکتی انجام خواهد شد.

حشمت‌الله کاویان، مسئول اتحادیه مکانسین های فنی شهرستان مبارکه در ادامه اظهار کرد: پروژه شهرک کارگاهی خیام از ۲۵ سال پیش تاکنون به حال خود رها شده بود و مسئولان گذشته شهرستان در زمینه تکمیل و راه‌اندازی آن کوتاهی کردند.

وی با بیان اینکه این پروژه فنی می‌تواند سفره اقتصادی بزرگی همانند پایانه باربری را برای شهرستان مبارکه به وجود آورد، گفت: پروژه با تکمیل و افتتاح از خروج منابع اقتصادی از شهرستان جلوگیری می‌کند و به‌عنوان قطب صنعتی شهرستان معرفی خواهد شد.

کاویان با بیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مشکلات خاصی وجود دارد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مسائل و مشکلات اجرای این مجموعه عدم وجود آب است و درصورتی‌که اداره آب و فاضلاب با شهرداری همکاری کند و انشعاب آب را سریع‌تر ارایه دهد کارها با سرعت و شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

مسئول اتحادیه مکانسین های فنی شهرستان مبارکه با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی ساخت‌وساز را آب تشکیل می‌دهد، گفت: امروز باهمت مسئولان این پروژه آغاز بکار کرده و ۳۰ درصد از عملیات اجرایی آن در زمینه شهری و زیرساخت‌های فنی پروژه انجام‌شده است.

وی گفت: این مجموعه شامل ۲۱ بلوک با ۲۱۰ غرفه فنی است که اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی را برای شهرستان ایجاد خواهد کرد.

رضا مختاری، رییس اتاق اصناف شهرستان  مبارکه در این مراسم گفت: اتحادیه، اصناف و شهرداری از سال‌های گذشته پیگیر اجرای این پروژه بودند تا اینکه امروز به این مرحله و به نتیجه رسید.

وی افزود: این پروژه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و تکمیل شود، مقدار زیادی از معضلات شهری کاسته خواهد شد و درآمد پایداری برای مجموعه شهرستان محقق خواهد شد.

رییس اتاق اصناف مبارکه گفت: برای حل مشکلات این مجموعه از همه مسئولان شهرستان تقاضای همکاری و مساعدت بیشتر در زمینه تخصیص انشعاب آب و دیگر زیرساخت‌های لازم را داریم.

کد خبر 341644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.