ابراهیم‌زاده: با یک اشتباه نابخشودنی بازی را واگذار کردیم/ نگران تیم نیستم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: همه نوع حمله‌ای انجام دادیم اما بدشانسی آوردیم و نتوانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور ابراهیم‌زاده پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال در شست خبری این دیدار، اظهار کرد: در روزی که می‌توانستیم برنده باشیم و تفاضل گل تیم را تغییر دهیم با یک اشتباه نابخشودنی بازی را در اختیار تیم حریف گذاشتیم. در طول بازی همه نوع حمله‌ای کردیم، بازی در عمق، ارسال از کناره‌ها و حرکات ترکیبی اما بدشانسی داشتیم و نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد: به بازی‌های بعدی فکر می‌کنیم تابتوانیم فصل آینده را خوب رقم بزنیم. به جز برخی جاهایی که بازیکنان اشتباه داشتند، در بقیه موارد خوب بودند و سعی کردند با تمام توان کار کنند ضمن اینکه می‌توانستیم بهتر از این‌ها باشیم.

ابراهیم‌زاده افزود: زمانی که می‌خواهیم موضوعی را بررسی کینم تا ببینیم اثرگذار بوده یا خیر، باید به آمار برگردیم. از زمان حضور من تا الان شرایط بهتر شده است یا خیر؟ همین تیم صنعت نفت آبادان که در جام حذفی به آن‌ها باختیم بازیکنان خارجی تأثیرگذاری دارد و امروز دیدیم که به‌غیر از همان اشتباه بازیکنانمان، کار دیگری نکردند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: روی بحث روانشناسی کار کرده‌ایم اما استرسی که از قبل بوده، باعث اشتباهات می‌شود. بحث روانی، بازه زمانی طولانی می‌خواهد. با بازیکنان صحبت می‌کنیم و تنها استرس است که بچه‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. گول نزدن‌های بازیکنان را به حساب بی‌دقتی و ضعف تکنیکی آن‌ها می‌گذارم و به‌خاطر استرس نمی‌دانم. مثلاً بازیکنی مثل رضا دهقان از زمانی که به میدان آمد خیلی خوب دریبل زد، شوت زد و حرکت کرد اما در زدن ضربه نهایی و ضربه سر بی‌دقت بود.

ابراهیم‌زاده گفت: در حوزه روانی تأثیرگذار بودیم ولی این کار زمینه‌هایش از قبل مشکل‌ساز شده است. باید زمان داد و همه را زیر سوال نبریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا که چرا در هنگام ضربات ایستگاهی هر بازیکنی که می‌خواهد پشت توپ قرار می‌گیرد و به نوعی بی‌نظمی در ضربات ایستگاهی بود، تأکید کرد: همه را زیر سوال نبرید، شما راجع به من حرف می‌زنید نه بازیکنان. در زمانی که من در ذوب آهن بودم آیا اینگونه بود؟ الان هم بر روی ضربات ایستگاهی، نفر ضربه زننده، جایگاه بازیکنان در کنار و پشت محوطه جریمه مشخص است. در هر ضربه کریمی و شریفی راست‌پا و محمدی و آقایی چپ‌پا را پشت توپ قرار می‌دهیم. ضربات راست را حسن جعفری و مهرداد محمدی پشت توپ قرار می‌گیرند و در سمت چپ، جلال‌الدین علی‌محمدی یا کریمی با سعید آقایی قرار می‌گیرند اما در ضربات ایستگاهی که یک یا چند نفر می‌ایستند دلیل بر بی‌نظمی نیست اما قبول دارم ضربات را به دلیل بی‌دقتی بد زدیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: موقعیت‌های خوبی داشتیم اما ضربات را خوب به سمت دروازه نزدیم. بازیکنان در تمرینات بسیار خوب ضربه می‌زنند و ای کاش در تمرینات بودید و می‌دیدید.

ابراهیم‌زاده در مورد بازی هفته آینده مقابل استقلال خوزستان، گفت: برابر استقلال خوزستان باید به قدری خوب باشیم که جبران مافات کنیم و آینده را بسازیم و باید از بازیکنان حمایت کنیم چون موجودیت ما همین بازیکنان هستند. دیدید که جلال‌الدین علی‌محمدی امروز یکی از بهترین‌های ما بود و بقیه هم خوب بودند. در بازی با استقلال خوزستان هم نیاز داریم خوب باشیم و از حاشیه و فکر به دور باشیم تا آرامش داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هوادارانی که تا دقیقه ۹۰ تیم را تشویق می‌کند، در پایان بازی شعارهایی بر علیه بازیکنان می‌دهند، ادامه داد: همه دیدند که تا دقیقه ۹۰ بازی، هواداران مشوق ما بودند اما اینکه در دقایق پایانی شعار می‌دهند، به قبل بر می‌گردد. وقتی هوادار سپاهان می‌گوید پنج قهرمانی داریم انتظار دارد این اتفاق باز هم تکرار شود. وقتی به بازی‌های قبل سپاهان نگاه می‌کنید، می‌بینید تیم‌های مقابل بازیکنان خارجی تأثیرگذار زیاد داشته‌اند اما در این بازی بازیکنان خارجی صنعت نفت آبادان آن‌چنان تأثیرگذار نبودند و این نشان می‌دهد که ما بهتر کار کردیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: هواداران با توجه به بغضی که دارند، از تیم برد می‌خواهند و دوست دارند تیم به شرایط قبلی باز گردد اما بدانند که بضاعت ما همین است و مطمئن باشند بازیکنان با تمام توان بازی می‌کنند. اینکه فکر می‌کنند کسی به هواداران خط داده تا شعار دهند، اینگونه نیست. ما باید به فکر بازی‌های بعد باشیم و بگذاریم بچه‌ها آرامش داشته باشند.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: باید کاری کنیم که بازیکنان به آرامش برسند و این درست نیست که آرامش آن‌ها را برهم بزنیم. آیا باید در فضای مجازی و رسانه‌ها آن‌ها را تخریب کنیم یا بگذاریم که در آرامش نتیجه بگیرند؟

وی در مورد اینکه چرا هیأت مدیره و مسئولان باشگاه سپاهان آنقدر غیرحرفه‌ای هستند که اسم امیر قلعه‌نویی به میان می‌آید و چرا اینگونه رفتار می‌کنند، خاطرنشان کرد: من راجع به خودم صحبت می‌کنم. در برهه زمانی که ممکن بود کسی قبول نکند که به سپاهان بیاید، من آمدم. در دهه اول قرن ۲۱، همه می‌دانند در چه جایگاهی بودم و این آماری است که موجود است. در چند بازی اخیر هم آماری که کسب کرده‌ام مشخص شده است. من تا زمانی که در این تیم هستم اهدافم از نظر آموزشی و درک فوتبال را انجام می‌دهم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به اینکه وقتی نام مربی دیگری به میان می‌آید، بازیکن دلیل برای اینکه برای منصور ابراهیم‌زاده بازی کند، نمی‌بیند، اظهار کرد: بازیکن اگر کاری نکند، به خودش ضربه می‌زند و هر مربی دیگری که بیاید در پازل آن مربی قرار نمی‌گیرد و آن زمان بازیکن باید برود، اما اگر بازیکن خوب کار کند حتی اگر در پازل مربی بعدی هم نباشد، تیم دیگری به او را به خدمت می‌ گیرد. مشکل این بوده که در دو سال اخیر، ۹۰ درصد تیم تغییر کرده است و فکر می‌کنم ترکیب تیم در همین مدت زمانی که من به سپاهان آمده‌ام، کمی ثبات داشته است. من نگران تیم نیستم چون به موجودیت و بازیکنانم باور دارم، با آن‌ها زندگی می‌کنم اما نمی‌دانم درون آن‌ها چیست و چه می‌گذرد ولی این گونه نگاه می کنم که به صورت تیمی تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 341392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.