گرگ گرسنه ۲۱ گوسفند را درید

نطنز-مسئول انجمن حافظان محیط زیست بادرود گفت: یک قلاده گرگ با ورود به دامگاه  در روستای اریسمان از توابع بادرود ۲۱ گوسفند را درید.

عبدالعظیم شکاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: یک قلاده گرگ با ورود به یکی از واحدهای دامی در مجتمع دامگاه اریسمان، ۱۳ رأس گوسفند را  درید و هشت رأس دیگر را نیز زخمی کرد.

وی گفت: میزان خسارت وارد شده به این دامدار بیش از ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است. 

مسئول انجمن حافظان محیط زیست بادرود افزود: مهمترین علل حضور گرگ در جوامع انسانی و حمله به گله و انسان از بین رفتن زیستگاه این جانوران است.

وی افزود: تجاوز انسان به طبیعت، تبدیل زیستگاه حیوانات به مزارع و باغات موجب کاهش طعمه در طبیعت و فشار گرسنگی به حیوانات از جمله گونه های درنده شده است.

شکاری تصریح کرد: از بین رفتن هرم غذایی و کاهش تنوع گونه ای حمله گرگ به جامعه انسانی را اجتناب ناپذیر کرده و باید بدانیم که این تعارض محصول عملکرد نامناسب انسان است.

وی افزود: بسیاری از دامداران و گله دارانی که گوسفندان آنها مورد حمله گرگ قرار می گیرد از مکان مناسبی برای نگهداری احشام استفاده نمی کنند.

وی اضافه کرد: آغل دارای یک تعریف خاصی بوده و نباید از یک چهار دیواری فاقد حفاظ مناسب که هیچگونه شباهتی به آغل ندارد برای نگهداری گوسفندان استفاده کرد.

مسئول انجمن حافظان محیط  زیست بادرود اظهار کرد: برای در امان ماندن گوسفندان از گرگ باید حداقل استانداردها را در زمینه محل نگهداری احشام رعایت کرد.

کد خبر 341359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.