توقیف پوشاک میلیاردی قاچاق در لنجان

لنجان-فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان از کشف و توقیف محموله پوشاک خارجی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در لنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در نشست با خبرنگاران با اشاره به نگاه ویژه نیروی انتظامی شهرستان لنجان به مبارزه با قاچاق کالا و ارز  اظهار کرد: شهرستان لنجان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و مسیر مواصلاتی چند استان کشور با آسیب های جدی در حوزه قاچاق کالا و ارز روبه رو است.

وی افزود: شهرستان لنجان به لحاظ جایگاه اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی استان‌هایی همچون استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس دارای فرصت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است اما به تبع آن تهدیدهایی چون قاچاق دام، چوب، کالاهای خارجی، لباس، مواد غذایی، سیگار و مواد مخدر این شهرستان را تهدید می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکیدات نیروی انتظامی شهرستان لنجان تأکیدات معظم‌له را در مورد مبارزه با قاچاق کالا، ‌ این سونامی مخرب اقتصادی در دستور کار قرار داده و با قدرت تمام در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان لنجان حرکت کرده‌ایم  و با اجرای طرح‌های مختلف در این مسیرگام برداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به شناخت و اشراف کامل ماموران بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان بر موقعیت جغرافیایی این شهرستان، آنها همواره به بررسی خودروهای ورودی به این شهرستان پرداخته تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری و با افراد سودجو برخورد قانونی کنند.

افشاری اضافه کرد: ماموران اداره مبارزه قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان حین کنترل مبادی ورودی و خروجی این شهرستان به یک کامیونت مشکوک و ان را متوقف کردند.

وی عنوان کرد: در بازرسی انجام شده از این خودرو ۱۲ هزار ثوب انواع پوشاک خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی کشف شد که کارشناسان مربوطه ارزش آن را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در این رابطه راننده همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آن‌ها را نخواهد داد چراکه امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، و یکی از راه‌های نیل ‌به فرمان رهبر انقلاب و جامه عمل پوشاندن به ‌منویات ایشان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از صنایع، کالاها و تولیدات داخلی است.

افشاری متذکر شد: باید توجه داشت اهمیت مدیریت تقاضا در مبارزه  فرهنگی با قاچاق کالا و ارز را دو چندان می‌کند چراکه این مهم ورود توده‌های مردم به میدان مبارزه با قاچاق کالا به شمار می‌آید، مردمی که هرگاه روند گذشته  انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هرگاه با مشکل و تهدیدی مواجه شد، به صحنه وارد شده و حلّال مشکلات شدند.

وی تصریح کرد:لذا باید توجه داشت که تقویت باور مردم در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حایز اهمیت است چراکه مردم هیچگاه با مصرف کالای قاچاق به خود و خانواده خود لطمه  نخواهند زد.

کد خبر 341311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.