بارش‌های بهاری تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان گفت: سامانه بارشی جدیدی بر روی استان فعال شده است و بارش های رگباری بهاره تا اواسط هفته آینده نیز ادامه دارد.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی به استان اصفهان وارد شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط هفته آینده شرایط ناپایداری بر روی استان فعال باشد، اما بیش‌ترین مقدار بارش در اکثر مناطق برای امروز(پنج‌شنبه) خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سامانه بارشی که از بعدازظهر دیروز به استان وارد شده است تا اواسط هفته آینده فعال خواهد بود، افزود: بر این اساس در اکثر نقاط استان بارش‌های رگباری بهاری، رعدوبرق و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود، هم‌چنین احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد، ضمن اینکه در ارتفاعات مناطق سردسیر استان، بارش برف دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان با بیان اینکه به دلیل ناپایداری اوضاع جوی، ازسوی اداره کل هواشناسی اخطاریه‌ای منتشر شده است، گفت: بارش‌های رگباری بهاری در امروز و روزهای پیش رو می‌تواند آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیرها و جاری شدن روان آب منجر شود، به همین دلیل شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها به شدت خودداری کنند.

خدابخش با بیان اینکه دمای هوا تا فردا در کل مناطق استان ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: خوروبیابانک با ۲۱ درجه گرم‌ترین و فریدونشهر با ۴ درجه خنک‌ترین شهر استان است؛ ضمن اینکه دمای اصفهان نیز در گرم‌ترین ساعات به ۲۵ درجه ودر خنک‌ترین ساعات به ۱۴ درجه خواهد رسید.

خدابخش در خصوص میزان بارش صبح امروز در نقاط مختلف استان گفت: میزان بارش در اصفهان ۰/۷، زرین‌شهر ۰/۳، داران ۰/۷، فرودگاه یک میلی‌متر، ورزنه ۰/۷، گلپایگان ۰/۶، دهق ۰/۶، سمیرم ۱۰/۵، خوانسار ۱/۷، مورچه خورت ۰۰/۱، نایین ۰/۶، شهرضا ۲/۲ میلی‌متر بوده است که بر این اساس بیش‌ترین میزان بارش از سمیرم با ۱۰/۵ میلی‌متر بوده است.

کد خبر 341295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.