پخش مستند «محیط‌ بان و پلنگ» از شبکه مستند

امشب مستند "محیط بان و پلنگ" در اولین نمایش تلویزیونی خود روی آنتن شبکه مستند می رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مستند «محیط‌ بان و پلنگ» روایتی از جستجوی گونۀ در حال انقراض پلنگ ایرانی در استان اصفهان است. در این مستند، محیط‌بانی علاقه‌مند به حیات‌وحش بر اساس گزارش های مشکوکی که از حضور پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات‌وحش عباس‌آباد در شهرستان نایین دریافت می‌کند کنجکاوانه درصدد ثبت حضور پلنگ در این استان برمی آید، در حالی که آخرین تصویر ثبت شده از این گونه در حال انقراض، مربوط به ۴۰ سال پیش است.

مستند «محیط‌ بان و پلنگ» سال ۱۳۹۵ به نویسندگی و تهیه کنندگی فتح الله امیری و کارگردانی مشترک نیما عسگری و فتح الله امیری ساخته شده است. این مستند ۵۲ دقیقه ای توسط موسسه تصویر حیات وحش و با برنامه ریزی و همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و پشتیبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تهیه شده و از تولیدات شبکه جهانی جام جم بشمار می رود.

مستند «محیط‌بان و پلنگ» سال ۲۰۱۷ در نخستین حضور بین المللی خود در جشنواره حیات وحش  Jackson Hole آمریکا توانست جایزه نخست این جشنواره در بخش «انسان و طبیعت» را به دست آورد.

مستند «محیط‌بان و پلنگ» در اولین نمایش تلویزیونی خود سه شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ در  برنامه «به اضافه مستند» پخش می شود و چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۹ صبح و جمعه ۲۴ فروردین ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش خواهدشد.

کد خبر 341108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.