هنر انقلابی در اندیشه و آثار شهید آوینی متبلور است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه هنر انقلابی در اندیشه و آثار شهید آوینی متبلور شده است، گفت: اندیشه های شهید آوینی نیاز نسل امروز هنرمندان ما بوده چراکه امروز دشمن در تهاجم فرهنگی خود با استفاده از هنر آرمان‌خواهی، دین و فرهنگ ایثار و شهادت را نشانه گرفته است.

به  گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در بازدید از نمایشگاه هنرهای حجمی هنرمند بسیجی محمد سلیمیان اظهار کرد: هنرمندان ما با خلق آثار فاخر می‌توانند در برهه‌های مختلف زمانی به فرهنگ دفاع مقدس جانی تازه ببخشند و شهید سیدمرتضی آوینی از جمله هنرمندانی است که با خلق آثار فاخر و به یادماندنی خود لقب «سید شهیدان اهل قلم» را از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی در اندیشه و آثار شهید آوینی متبلور است، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره فعالیت‌های شهید سیدمرتضی آوینی فرمودند: اموری که ایشان داشتند نباید زمین بماند. این کارها، کارهای باارزش بود ،معلوم می‌شود ظرفیت خیلی بالایی داشتند که این‌قدر کار و این ‌همه را به ‌خوبی انجام می‌دادند. مخصوصا این «روایت فتح» چیز خیلی مهمی است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در صفحه‌ اول قرآنی که آن را به خانواده‌ شهید آوینی هدیه کردند، این عبارت را به دست‌خط خود نوشتند: به یاد شهید عزیز، سید شهیدان اهل قلم، آقای سیدمرتضی آوینی که یادش غالباً با من است...و امروز هنرمندان ما باید با الگوپذیری از این شهید والا مقام به سمت خلق آثاری حرکت کنند که یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس را در اذهان زنده نگه دارند.

وی شهید آوینی را پرچمدار هنر انقلابی دانست و اضافه کرد: شهید آوینی با اقدامات و خلق آثار خود توانست بر کار هنرمندان انقلابی تاثیر شگرفی را بگذارد و بر همین اساس باید گفت شهید آوینی سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب اسلامی است که در هنرهای تجسمی نیز در کنار سینما، ادبیات، معماری و ... بسیار موفق ظاهر شد و هنرمندان ما می‌توانند از نظریات این شهید والا مقام در خلق آثار خود بهره‌مند شوند.

صفرخانلو اضافه کرد: هشت سال دفاع جانانه مردم ما با فرمان پذیری از ولایت فقیه در برابر تهاجم همه جانبه مستکبران جهان مسئله‌ای است که هنرمندان بسیاری در رشته‌های مختلف به آن پرداخته‌اند و هنرهای حجمی این رزمنده دفاع مقدس نیز از جمله آثاری است که می‌تواند تاثیرگذاری خود را بر روی نسل جوان داشته باشد.

وی شهید آوینی را نمونه کامل هنرمند انقلابی دانست و عنوان کرد: اندیشه های شهید آوینی نیاز نسل امروز هنرمندان ما بوده چراکه امروز دشمن در تهاجم فرهنگی خود با استفاده از هنر آرمان‌خواهی، دین و فرهنگ ایثار و شهادت را نشانه گرفته و هنرمند ما موظف است با الگوپذیری از سید شهیدان اهل قلم ماهیت مبارزه فرهنگی دشمن با فرهنگ ایرانی – اسلامی را درک کند تا بتواند در برابر آن با خلق آثار فاخر و انقلابی بایستد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: هنرمندان ما امروز باید با هنر خود به سمت و سویی حرکت کنند که دشمن حس کند جبهه جنگ نرم نیز با شکست سنگین مواجه خواهد شد بر همین اساس ما نیز تلاش خواهیم کرد از هنرمندان شهرستان لنجان حمایت کرده تا در فضای آرام شاهد رشد و بالندگی هنر اسلامی در شهرستان لنجان باشیم.

کد خبر 341094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.