۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
نغمه‌ای به زیبایی ورزش

شهرضا - زن و مرد ندارد، برای همه شرایط مناسب مهیا شده و می‌توانند در کورس موفقیت، رقابت کنند. آنچه روی داده به‌نام ورزش شهرستان است، اما در آینده سودش نصیب محیط زیست هم می‌شود، چون اینجا همه چیز به هم مربوط است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، پیش از این اوضاع این گونه نبود؛ برای آن‌هایی جایی وجود نداشت تا بتوانند عرض اندام کنند و خودی نشان دهند، حتی جایی برای تمرین نداشتند، اما این روزها شرایط فرق کرده و همه چیز عوض شده است.

تعدادشان کمتر از انگشتان دست بود، اما این روزها از ۳۰۰ نفر هم بیشتر شده‌اند. پای در رکاب موفقیت نهاده‌اند و به سوی افق‌هایی روشن، پیش می‌تازند؛ زن و مرد هم ندارد، برای همه شرایط مناسب مهیا شده و می‌توانند در کورس موفقیت، رقابت کنند.

رکاب‌زنانی که اکنون موقیعیت را مناسب دیده‌اند، از دوستان خود نیز دعوت می‌کنند تا همراه آنان پیست‌های شهر را به جاده‌هایی برای تحولی نو در ورزش دوچرخه سواری شهرضا تبدیل کنند. این روزها شهرضا تجربه پیشرفتی را دارد که مرهون یک نگاه ساده است.

این شهرستان که تا سه سال قبل کمتر از پیست استاندارد و سازماندهی منضبط در ورزش دورچه سواری برخوردار بود، این روزها به جایگاهی دست یافته که به گفته داوود جاوری، رییس هیئت دوچرخه سوری شهرضا، «در همه کشور، بی‌نظیر است.»

وی از پیشرفت‌هایی که در سه سال گذشته در ورزش دوچرخ سواری این شهرستان ایجاد شده، می‌گوید: در مدت سه سالی که هیئت دوچرخه سواری در شهرضا تشکیل شده با همکاری شهرداری شهرضا، پیست‌های زیادی ایجاد شده و به دنبال آن، شمار ورزشکاران مرد و زن این شهرستان نیز افزایش یافته است.

رییس هیئت دوچرخه سواری شهرضا از فعالیت ۱۰۰ زن و ۳۵۰ مرد در رشته دوچرخه سواری این شهرستان، خبر می‌دهد و می‌افزاید: شمار این ورزشکاران پیش از این کمتر از ۱۰ نفر بود.

جاوری تصریح می‌کند: بهبود بسترهای لازم برای ورزش دوچرخه سواری باعث شد در سال ۹۵ نخستین بانوی دوچرخ سوار شهرضایی به مسابقات کشوری راه پیدا کند.

وی از کسب عناوین برتر ورزشکاران مرد و زن این رشته ورزشی در مسابقات مختلف خبر می‌دهد و می گوید: در سال گذشته سه طلا، دو نقره و سه برنز در مسابقات شهرستانی کسب شد و سه ورزشکار شهرضایی در رده سنی بزرگسالان برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شدند.

رییس هیئت دوچرخه سواری شهرضا با اشاره به دو مرحله میزبانی این هیئت در سال گذشته تأکید می‌کند: شهرضا آماده میزبانی مسابقاتی در سطوح مختلف استانی و ملی است.

وی نبود اسپانسر را از مشکلات این رشته ورزشی در شهرضا عنوان می‌کند و می‌فزاید: لازم است از فعالیت بخش خصوصی در این زمینه، حمایت‌های بیشتری بشود، زیرا ورزشکاران ثابت کرده‌اند که اگر امکانات فراهم باشد، نتایج خوبی نیز کسب می‌کنند.

رییس هیئت دوچرخه سواری شهرضا می‌گوید: مجموعا ۱۲۰ هزار مترمربع پیست دوچرخه سواری توسط شهرداری در شهرضا ایجاد شده که در استان و کشور بی‌نظیر است.

مصطفی مهدی‌نیا، مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرضا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، می‌گوید: در حال حاضر، ۱۷ هزار متر فضای دوچرخه سواری در باغ طوبی (باغ بانوان شهرداری) ایجاد شده است.

وی می‌افزاید: در پارک ملت ۱۸۰۰ متر و در پارک آبشار یک پمپ تِرَک و دو پیست کراس یا کوهستان ایجاد شده است که یکی از آن‌ها به طول ۵۸۰۰ متر به همراه سایر امکانات برای برگزاری مسابقات ملی، مناسب است.

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهردار شهرضا از توسعه امکانات ورزشی در این رشته برای بانوان خبر می‌دهد و می‌گوید: در پارک شهید بهشتی پیست دوچرخه سواری با مساحت چهار هکتار ویژه بانوان ایجاد شده که از امکانات کامل برخوردار است.

کد خبر 340981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.