کسب رتبه برتر گروه شاهنامه خوانی مهرآفرین بادرود در روسیه

نطنز- گروه هنری مهرآفرین بادرود موفق به کسب برتر در فستیوال بین المللی نوجوانان کالیدوسکوپ سن پترزبورگ روسیه شد.

سعید یزدانهمر کارگردان و تهیه کننده این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: گروه سفیران صلح و دوستی بادرود "مهرآفرینان" با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو به اجرای برنامه شاهنامه خوانی با چهار زبان زنده دنیا پرداختند.

وی افزود: این گروه با نمایش روایتی از مراسم نوروز و تعریف جایگاه "حاجی فیروز "در مراسم سال نو ایرانی در مرحله مقدماتی جشنواره تئاتر کودک سن پترزبورگ با کسب مقام برتر در بخش ترویج صلح مطابق بر فرهنگ فولکلور به مرحله پایانی راه یافت.

سعید یزدان مهر ادامه داد: اجرای شاهنامه با متن جمشید که مناسبت با جشن نوروز نیز دارد و به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، فارسی، بادرودی برای داوران اجرا شد که موجب رضایت حاضران و داوران قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، گروه شاهنامه خوانی مهرآفرین بادرود به سرپرستی و کارگردانی سعید یزدان مهر به عنوان نماینده ایران در فستیوال جهانی کالیدوسکوپ (جشنواره تئاتر کودک و نوجوان) شهر سن پترزبورگ روسیه شرکت کرده و موفق به کسب مقام برتر در بین ۳۷ کشور شرکت کننده در این جشنواره و راهیابی به مرحله دوم در کشور اسپانیا شد.

در این فستیوال دیپلم افتخار به شش عضو گروه، ابوالفضل یزدان مهر نوازنده ضرب زورخانه ای، مقداد آقاجانی در نقش حاجی فیروز و یلدا صفاری ، ساجده رحیمیان، سارا دشتی و مریم عامری ده آبادی تعلق گرفت.

کد خبر 340975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.