جستجو زمینی و هوایی در کویر مرنجاب ادامه دارد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: در هفتمین روز حادثه گم‌شدن سه گردشگر در کویر مرنجاب، عملیات جستجو برای یافتن سومین گمشده به صورت زمینی و هوایی ادامه یافته است.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سرنوشت سومین گردشگری که در کویر مرنجاب گرفتار شد، اظهار کرد: روز یک‌شنبه_۱۲ فروردین ماه_ سه گردشگر شامل دو زن و یک مرد متاسفانه بدون راهنما وارد کویر مرنجاب در آران و بیدگل شدند و پس از عبور از رمل ها به مکانی باتلاقی وارد شده و خودروی آنان در باتلاق گرفتار می شود، پس از آن عصر همان روز از سوی خانواده های آنها اعلام شد که نمی توانند با آنها ارتباطی برقرار کنند.

وی افزود: فردای همان‌روز دو گردشگران زن گرفتارشده در این کویر توسط افراد بومی مشاهده و نجات یافتند و گم‌شدن نفر سوم نیز توسط این دو گردشگر اعلام شد.

کریمی گفت: تیم‌های امداد و نجات شهرستان در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند و ضمن جستجوی زمینی، با درخواست بالگرد، عملیات جستجو با استفاده از امکانات هوایی و زمینی انجام شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تصریح کرد: برای یافتن سومین گردشگر گمشده در کویر مرنجاب، تمام امکانات هوایی و زمینی بسیج شد و طی این مدت، عملیات جستجو با حضور نجاتگران در قالب تیم های امداد و نجات به صورت زمینی و هوایی صورت گرفته و چند سورتی پرواز نیز توسط بالگرد، پاراگلایدر و پهپاد برای یافتن گردشگر مفقودی انجام شده است اما متاسفانه علی رغم تلاش ها هنوز نفر سوم پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز جستجو برای یافتن فرد سوم به صورت زمینی و هوایی ادامه یافته است، توصیه کرد: افرادی که از آشنایی لازم از مناطق کویری برخوردار نیستند نباید بدون داشتن راهنما به این مناطق وارد شوند.

کریمی افزود: معمولا ورود به کویر راحت است اما بعد از گذشت چند کیلومتر، افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود. متاسفانه وضعیت کویر به گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولا مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی مسیر درست را نخواهند داشت؛ علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بیهوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و یافتن آنها به شدت سخت خواهد بود.

کد خبر 340946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.