۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
سرقت آب در بالادست ادامه دارد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کسانی که از سد زاینده رود بازدید کرده اند وضعیت اسفباری را برای آن توصیف می کنند اما در همین شرایط برداشت های غیرقانونی و سرقت آب در بالادست همچنان ادامه دارد که تهدیدی برای تاریخ کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین صبح امروز ( یکشنبه) در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: امیدواریم سال جدید پر از خیر و برکت، سلامتی و پیروزی برای ملت در همه عرصه های اقتصادی و اجتماعی بوده و هر روز ما نوروز و عید باشد.

وی با بیان اینکه انتظارات ما در خصوص حضور گردشگران در شهر اصفهان محقق نشد، ادامه داد: علی رغم تلاش شهرداری برای ایام نوروز و افزایش ۲۰ درصدی مسافران به عددی که برای حضور مسافران داشتیم دست نیافتیم که علت اصلی آن را خشکی زاینده رود می دانیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته میزان مختصری بارندگی در شهر داشتیم که باعث شادی مردم شد اما برابر آمار، ۵۳ درصد بارندگی که در حوضه آبریز زاینده رود انجام شده، کاهش یافته  است، تصریح کرد: کسانی که از سد زاینده رود بازدید کرده اند وضعیت اسفباری را برای آن توصیف می کنند. اما در همین شرایط برداشت های غیرقانونی و سرقت آب در بالادست همچنان ادامه  دارد که تهدیدی برای تاریخ کشور است.

وی افزود: انتظار داشتیم یک اراده جدی حکومتی مصوبات شورای عالی آب را پیگیری کند که شاهد آن نبودیم اما باید با وجود رفتن به سمت بحرانی شدن وضعیت آب جلوی برداشت های غیرقانونی گرفته شده و حق آبه های قانونی و شرعی که همه مراجع آن را تایید کردند به آنها بازگرداننده شود.

معین گفت: عدم اعمال مدیریت صحیح مصرف در حوضه زاینده رود در بالادست باعث بروز این شرایط شده است که امیدواریم شاهد تغییر و تحول جدی در این حوزه باشیم و نمانیدگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان نیز این مسأله را تا حصول نتیجه پییگیری کنند چون مهم ترین معضل اصفهان زاینده رود است و در دو سفر ریاست جهموری نیز به این موضوع تاکید شد.

وی اضافه کرد: در سفر معاون اول رییس جمهور و صحبت هایی که مقام معظم رهبری برای مردم اصفهان داشتند به جاری شدن زاینده رود تاکید شد بنابراین نباید شاهد تضعیف مردمان منطقه اصفهان باشیم که بیشترین پشتیبانی را از کشور تا به حال داشته اند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جلسه ای که همه اعضای شورا حضور داشتند بر حمایت از کالای ایرانی تاکید شد و قرار شد در تمامی فروشگاه های کوثر این امر مورد توجه قرار گیرد و مجموعه های رسانه ای شهرداری نیز برای تحقق آن تلاش کنند تا شاهد نتایج آن نیز باشیم.

وی ادامه داد: سال آینده با برنامه ریزی و نظارت شاهد وضعیت مناسب تری در شهر اصفهان باشیم، در شش ماهه دوم سال گذشته عمده وقت شورا  برای بدهی های عقب شهرداری مانده صرف شد اما یکی از بزرگترین پروژه های مدیریت شهری که خط یک متروی اصفهان است، بهره برداری شد.

معین خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته شاهد فعالیت سه شیفت کارگران و کارکنان مترو بودیم تا خط یک مترو اصفهان به بهره برداری برسد و طبق صحبت های شهردار اصفهان در چهارماه به اندازه چهار سال کار شد که این موفقیت را به همه مردم اصفهان تبریک عرض کرده و امیدوارم شاهد موفقیت های بیشتری در آینده باشیم.

کد خبر 340942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.