۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
زیبایی طبیعت را به تصویر بکشید

آتش روشن کردن در طبیعت، شکستن شاخه های جوانه زده درختان، پهن کردن بساط اقامت روی سبزه های تازه روییده یا کندن گل های وحشی و گاهی کمیاب، رها کردن زباله در طبیعت، سال هاست به عادتی مشمئزکننده تبدیل شده که عمق این نابودگری طبیعت سبب نگرانی همه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، بهار سال ۹۷ را در حالی آغاز کردیم که خاطرات خشک و کم آبی را در تقویم سال گذشته فراموش نکردیم، اما مردم امیدوار هستند به درگاه خدا چرا که از دعای به معبود غافل نیستند و همچنان در انتظار بارش باران هستند.

با آمدن بهار و بوی عید درختان ۷۰۰ ساله دهاقان شکوفه زده تا بار دیگر خالق توانمند زیبایی ها و قدرت خود را به رخ مخلوق بکشاند و زنده شدن دوباره طبیعت را همگان شاهد باشند، اما کم آبی بحرانی است که هیچگاه نمی توان آن را کتمان کرد.

هوای سالم و پربارش این روزهای نصف جهان، شهرستان دهاقان  که در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی استان قرار دارد را بی نصیب نگذاشته است و دل مردمان این منطقه را نیز شاد کرده است چراکه بیشتر قنات های شهرستان خشک شده است.

در ۱۰ کیلومتری شهرستان دهاقان بیشه سبز دزج قرار دارد، بیشه زاری با درختان سربه فلک کشیده که با ورود بهار به این منطقه سبزی و شادابی را به ارمغان آورده است و بوی گل ها و برگ های درختان عطر تازه ای در هوای شهر پیچانده و به استقبال گردشگران رفته اند.

بیشه دزج دهاقان

بیشه دزج به عنوان یک مکان آرام و دنج آماده حضور گردشگرانی است که آخر هفته خود را می خواهند به دور از هرگونه دغدغه و مشغله روزمره در کنار طبیعتی هزار رنگ یک روز خاطر انگیز را سپری کنند و از هوای پاک بهاری لذت ببرند، البته ورود گردشگر نیز در این منطقه هم یک پتانسیل و هم یک تهدید محسوب می شود.

گردشگرانی که برای گذراندن یک روز خوب در کنار خانواده به دامان طبیعت می روند تا از آب و هوای سالم منطقه بهره مند شوند، باید از محیط زیست و طبیعت همچون منازل و محل زندگی خود نگهداری و مراقبت کنند تا این گنجیه گرانبها دست خوش نابودی و تخریب قرار نگیرند.

گردشگران به جای روشن کردن آتش در پای درختان، تبر و تفنگ بر دوش گرفتن و به جان انفال بی دفاع افتادن زیبایی های طبیعت را با نگاه دوربین و قدرت قلم به تصویر بکشند.

حصار و نرده کشی در اطراف بیشه دزج برای تامین امنیت درختان

ساسان قرمزی دهیار روستای دزج دهاقان، در مورد بیشه زیبای دزج می گوید: بیشه سبز این روستا بیش از یک هکتار مساحت دارد که دارای درختان بید و چنار بالای ۵۰ سال سن است.

وی می افزاید: این بیشه به عنوان منطقه بکر برای تفریح اهالی شهرستان و گردشگران است و باید قدر این نعمت خدادادی را بدانیم و به طبیعت لطمه ای وارد نکنیم چراکه آسیب هایی که به طبیعت وارد می شود قابل جبران نخواهد بود.

​بیشه دزج دهاقان [کلیک و کشیدن برای جابجایی] ​

دهیار روستای دزج از برنامه ریزی شورای اسلامی روستا و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پیرامون بیشه خبر می دهد و می گوید: ایجاد حصار و نرده کشی در اطراف بیشه دزج جهت تامین امنیت درختان بزودی آغاز می شود و رودخانه و قنات قدیمی نیز ساماندهی خواهد شد.

قرمزی ادامه می دهد: نصب سطل های زباله و ساخت سرویس های بهداشتی، نمازخانه همچنین ایجاد بسترهایی برای درآمدزایی بیشه نیز تاپایان امسال انجام می شود.

دهیار روستای دزج دهاقان پیرامون پرکردن تنه درختان به وسیله ملات سیمان جهت حفظ و نگهداری درختان، تصریح کرد: این ایده در زمان شورای پیشین انجام شده و نیاز به کار کارشناسی بیشتری است.

​بیشه دزج دهاقان [کلیک و کشیدن برای جابجایی] ​

قرمزی از مردم در خواست کرد تا در نگهداری طبیعت و حفظ درختان کوشا باشند و لطمه ای به طبیعت وارد نکنند  که خسارت های جبران ناپذیر پدید آید.

به گزارش ایمنا، طرح تکمیل بیشه گردشگری روستای دزج با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار  بزودی به مرحله تکمیل می رسد.

بیشه دزج در قسمت جنوبی شهرستان دهاقان واقع شده و به عنوان یک منطقه بکر برای گردشگران معرفی می شود.

​بیشه دزج دهاقان [کلیک و کشیدن برای جابجایی] ​

کد خبر 340938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طیاری IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    0 0
    عالیییییییی