طرح ایمن‌سازی فلج اطفال در اتباع خارجی آغاز شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از امروز مرحله دوم طرح ایمن‌سازی فلج اطفال در کودکان زیر ۵ سال اتباع خارجی در استان آغاز شد.

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آغاز ایمن‌سازی فلج اطفال در استان اظهارکرد: مرحله دوم طرح فوق‌العاده واکسیناسیون علیه بیماری فلج اطفال صرفا در کودکان زیر ۵ سال اتباع خارجی از امروز ساعت ۸ صبح در سطح استان به صورت خانه به خانه شروع شده است.

وی با بیان اینکه امروز طرح واکسیناسیون از منطقه خورزوق با ۱۶ تیم اعزامی از شهر اصفهان آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه تمام اطلاعات و آمار اتباع خارجی در مراکز بهداشت استان ثبت شده است به منظور انجام این طرح، بهورزان و کارشناسان مراکز بهداشتی به صورت خانه به خانه نسبت به اجرای نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال اقدا م می کنند.

جهانپور با تاکید بر اینکه این طرح تا پایان تکمیل آمار ایمن‌سازی کودکان اتباع ادامه دارد، گفت: برآورد کلی آمار ایمن‌سازی فلج اطفال در پایان طرح ارائه و فهرست نهایی آمار در پایان طرح اعلام خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کارشناسان مراکز بهداشتی در هر منطقه بر اساس نیاز و برآورد جمعیت اتباع خارجی به‌کارگرفته شده اند، گفت: تیم‌های دونفره در مناطق موردنظر برای طرح ایمن‌سازی فلج اطفال اعزام خواهندشد.

کد خبر 340873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.