کاهش ذخیره خون استان به ۴ روز/ مردم برای اهدای خون همکاری کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان روز سیزدهم ۲۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۶۲ درصد آنان اهداکنندگان مستمر بوده‌اند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان روز سیزدهم بیش از ۳۲۵۰ نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند و از این تعداد ۲۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، ضمن اینکه از این آمار، ۹۸ درصد خون توسط آقایان و ۲ درصد توسط بانوان اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از آمار موجود، ۶۲ درصد اهدای خون در سطح استان توسط اهداکنندگان مستمر صورت‌ گرفته و این اهداکنندگان حداقل سالی دوبار به صورت مستمر  نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.

زینلی با تاکید بر اینکه خون، یک بافت زنده است و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی به صورت روزانه است، افزود: از اهداکنندگان تقاضا داریم که به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی با تصریح اینکه وضعیت اهدای خون در اوضاع ایده‌الی قرار ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش‌ترین نیاز برای اهدای خون در گروه‌های خونی O مثبت، O منفی، A مثبت و B منفی است.

زینلی با بیان اینکه متاسفانه باورهای غلطی در جامعه و فرهنگ ما وجود دارد که بانوان را از نظر اهدای خون ضعیف می‌دانند، افزود: برای خون‌گیری در گروه بانوان در ابتدا تست هموگلوبین از آنها انجام می شود و اگر وضعیت در شرایط نرمالی بود اهدای خون انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه حد نرمال ذخیرۀ خون حداقل ۶ روز است، گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان در حد ۴ روز است و این وضعیت ایده‌آلی نیست و از شهروندان همکاری بیشتر در اهدای خون را خواستار هستیم.

کد خبر 340861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.