اردن از نتایج نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه حمایت کرد

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت: نشست سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در خصوص سوریه بر سر مسائلی تاکید داشت که اردن موافق آن است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روزنامه الرای اردن، ایمن الصفدی که در کنفرانس مطبوعاتی در امان با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود سخن می گفت، اظهار کرد: اصولی که در نشست سه جانبه ترکیه بر آن تاکید شد؛ از جمله حل سیاسی بحران و وحدت و یکپارچگی سوریه، مواردی است که ما معتقدیم راه لازم برای حرکت به سوی صلح است.

وی افزود: مذاکرات آستانه جایگزینی برای مذاکرات ژنو نیست؛ بلکه آستانه روندی است که هدف از آن رسیدن به یک آتش بس جامع در سوریه و حمایت از مذاکرات ژنو است.

وزیر خارجه اردن گفت: در دیدار با وزیر خارجه آلمان، در خصوص روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و موضوع سوریه، فلسطین و مبارزه با تروریسم گفت و گو کردیم. از سوی دیگر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز گفت: برلین از برپایی دو کشور فلسطینی و یهودی حمایت می کند و این موضوع را به عنوان شرط لازم برای رسیدن به صلح می داند.

به گزارش ایمنا، نشست سه جانبه حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه عصر چهارشنبه در کاخ بش تپه آنکارا برگزار شد. در پایان نشست آنکارا در بیانیه ای با بیان اینکه مناقشۀ سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد، بر ادامه همکاری فعال خود درخصوص این کشور تاکید کردند.

کد خبر 340789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.