نیاز ۱۵۰ هزار تنی کشور به محصولات اکریلیک/ پروژه‌های تولید مواد اولیه ساخته نشده است

مدیر اجرایی کارخانه پلی‌اکریل اصفهان گفت: در کشور ۱۵۰ هزارتن محصولات پلی اکریل نیاز است، اما ظرفیت کارخانه پلی اکریل فقط ۵۰ هزار تن است.

محسن رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بعد از راه اندازی کامل کارخانه پلی اکریل خطوط توسعه این مجموعه احداث می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد. این درحالی است که ظرفیت کشور ۱۵۰ هزارتن است اما در حال حاضر تنها ۵۰ هزار تن محصول تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای گشایش اعتبار LC جهت خرید محموله های بعدی اکریلو نیتریل هستیم، افزود: برای این مهم مشکلاتی وجود دارد اما قرار است در جلسات آتی این مشکل رفع شود. باتوجه به مشکلات موجود کارخانه با بانک در گشایش LC، درصدد رایزنی با شرکت‌های دیگر در این باره هستیم.

مدیر اجرایی کارخانه پلی‌اکریل اصفهان در پاسخ به اینکه آیا ایران ظرفیت تولید مواد اولیه را دارد تا در این حوزه خودکفا شویم، پاسخ منفی داد و گفت: قرار است چند پروژه برای تولید ماده اولیه در کشور اجرایی شود، اما هنوز این موضوع محقق نشده، این درحالی است که اگر این واحدها راه‌اندازی شود هزینه تولید کاهش می یابد و فرصت‌های شغلی مناسبی هم ایجاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، پلی‌اکریل در ۴۲ سال فعالیت خود، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی‌استر و همچنین تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک کشور معرفی شده و تأمین کننده مواد اولیه حدود ۴۰۰ واحد کوچک و بزرگ نساجی کشور است.

ظرفیت اسمی تولید شرکت پلی‌اکریل ایران معادل ۱۲۵هزار تن در سال است که تولیدات آن شامل نخ و الیاف پلی‌استر، نوار، الیاف اکریلیک، تاپس پلی‌استر و چیپس پلی‌استر و الیاف شیشه در صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، پوشاک، پتو و فاستونی کاربرد دارد.

اواسط سال ۹۵ این شرکت با وجود دو هزار کارگر ورشکسته و مجددا با تلاش های دولتی و خصوصی احیا شد.

کد خبر 340748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.