بازگشایی دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت حوزه هنری استان اصفهان، مهدی احمدی فر از کتاب‌های جدیدی که درزمینهٔ ادبیات پایداری درباره زندگینامه شهدای هنرمند اصفهان تهیه و چاپ خواهد شد، نام برد و خاطرنشان کرد: امسال در اصفهان سعی می‌کنیم به بخش‌های کمتر پرداخته‌شده جنگ بپردازیم، به‌ویژه به خانواده شهدا و سرداران.

احمدی‌فر ادامه داد: از مجموعه‌های جدیدی که در دست چاپ است، می‌توان به کتاب مجموعه عکس از صحنه‌های پشت جبهه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با همت دوستان در واحد ادبیات پایداری حوزه هنری و همچنین پیشنهادهای فعالان دفاع مقدس، می‌توان به نقش اصفهان در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداخت.

وی تأکید کرد: در زمینه‌های هنری به‌ویژه در ادبیات دفاع مقدس باید محتوای غنی داشته باشیم تا بتوان از روی آن، فیلم، کتاب و سایر محصولات را تولید کرد. برای مثال، فیلم «تنگه ابوقریب»، اثربخشی عمیقی داشته و حتی چند برابر یک کتاب می‌تواند اثرگذار باشد.

محسن مصلحی، مشاور ادبیات پایداری حوزه هنری استان اصفهان هم گفت: در خصوص ادبیات و فرهنگ پایداری، بسیاری از نهادهای موجود مدعی هستند، اما باوجود این‌که نقش اصفهان در جنگ تحمیلی بسیار مؤثر بوده و رزمندگان این شهر همیشه پیشتاز بوده‌اند، اما رشادت‌های آنان، آن‌گونه که باید دیده نشده و این، ناشی از موازی‌کاری دستگاه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: در بحث مقاومت، باید از رزمندگان با دید هنری الگوسازی کنیم و تمامی رزمندگانی که در شهرهای مختلف استان اصفهان حضور دارند، شناسایی و آن‌گونه که شایسته است، به مردم معرفی شوند.

کد خبر 340735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.