آماده‌باش صد درصدی پلیس  لنجان در روز طبیعت

لنجان-فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بهره‌گیری صد درصدی از پتانسیل پلیس راهور، نیروهای ستادی و پشتیبانی خود، تمهیدات لازم برای ارایه خدمات ترافیکی و امنیتی هرچه بیشتر در روز طبیعت را اندیشیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا افشاری در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی کامل نیروی انتظامی و پلیس راهور شهرستان لنجان برای تسهیل ترافیکی روز ۱۳ فرودین اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب و طبیعت بکر شهرستان لنجان استقبال مردم از حضور در تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی این شهرستان در روز طبیعت بسیار بالا بوده بر همین اساس نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بهره‌گیری صد درصدی از پتانسیل پلیس راهور، نیروهای ستادی و پشتیبانی خود، تمهیدات لازم برای ارایه خدمات ترافیکی و امنیتی هرچه بیشتر در این روز را اندیشیده است.

وی افزود: تمهیدات ترافیکی مورد نیاز هریک از این مناطق گردشگری شهرستان لنجان مختص با آن مکان پیش‌بینی شده تا مسافران بتوانند در این مسیرها به سهولت تردد داشته باشند از این رو توجه مردم به تذکرات پلیس و همکاری آنان با عوامل راهور امری مهم به‌شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت سفرهای نوروزی در این روز به اوج می‌رسد و شهرستان لنجان به دلیلی قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چند استان کشور شاهد تردد چشمگیر خودروها خواهد بود از این جهت با رانندگانی که بخواهند قوانین و مقررات ترافیکی را نادیده بگیرند و اقدام به انجام تخلفات حادثه‌ساز کنند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد .

وی ادامه داد:به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث، همشهریان و گردشگردان از پارک دوبل و توقف خودروی خود در مکان‌های توقف ممنوع پرهیز کنند و با مأموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند از سوی دیگر حمل مسافر در قسمت بار وانت و کامیون، ‌ مخاطرات بسیاری دارد و از این‌رو پلیس برای حفظ جان شهروندان، اجازه تردد وانت‌هایی که اقدام به جابه‌جایی و حمل نفرات در قسمت بار خود می‌کنند، نخواهد داد.

افشاری اضافه کرد: در روز طبیعت از گذاشتن سبزه سفره بر روی‌ خودرو جدا خودداری شود چراکه با کوچک‌ترین ضربه از روی خودرو سقوط کرده و باعث انحراف خودروهای دیگر و بروز حادثه خواهد شد از سوی دیگر رعایت فاصله طولی و سرعت مناسب با دیگر خودروها بهترین راه برای پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی است که بهتر است مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ماموران نیروری انتظامی و پلیس راهور شهرستان لنجان در مبادی ورودی و خروجی شهرها و تفرجگاه‌های این شهرستان لنجان حضور دارند و در روز طبیعت از گشت‌های موتوری به منظور کنترل تفرجگاه، پارک‌ها و سطح معابر استفاده خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: ماموران نیروی انتظامی در روز طبیعت در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها به‌طور محسوس و نامحسوس مستقر هستند و در کنار مردم برای تامین امنیت آنها این روز را سپری می‌کنند.

وی متذکر شد: شهرستان لنجان و شهرهای ۹ گانه این شهر دارای بوستان‌های محلی بسیاری بوده از این جهت بهتر است شهروندان روز طبیعت را در صورت امکان در بوستان‌ها و پارک‌های نزدیک به محل سکونت و منزل خود بگذرانند، از سوی دیگر بهتر است شهروندان از حمل پول نقد به میزان زیاد خودداری کنید و از خدمات بانکی برای نقل و انتقال وجوه استفاده کرده و در نقاط تفریحی و دینی برای پارک خودرو خود از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند، در واقع شهروندان با رعایت اینگونه موارد می‌توانند زمینه‌های وقوع سرقت را از بین برده و فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند.

افشاری تاکید کرد: شهروندان هنگام خروج از منزل درب‌ها، پنجره‌ها، نورگیرها و ورودی‌های پشت‌بام را با حصار و قفل‌های استاندارد محکم کنند و از نگهداری طلا و وجوه نقد و اسناد و مدارک در منزل جدا خودداری و از صندوق امانات بانک‌ها استفاده کنید.

وی در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات روز طبیعت که به بالا بردن امنیت و آرامش مردم در این روز می‌انجامد را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار مأموران قرار دهند.

کد خبر 340520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.