لنجان ایرانی کوچک با مردمانی بزرگ

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان ایرانی کوچک با مردمانی بزرگ و رنگین کمانی از اقوام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان لنجان شهرستان لنجان اظهار کرد: طی 50 ماه گذشته فعالیت بند به عنوان فرماندار شهرستان لنجان تلاش کردم  تا اقتدار و نمایندگی دولت را به آن جایگاه مطلوب خود برسانم همچنین تلاش شد مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف امنیتی، اشتغال، کشاورزی، صنعت و ... مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و این مشکلات را به صورت کارشناسی شده کنترل و رفع کنیم.

وی افزود: امنیت و سلامت دو نعمت پنهان خداوندمتعال برای مردم به شمار می‌آید که تا از دست نرود ارزش آن پدیدار نمی شود قرآن همواره به جایگاه امنیت نگاهی ویژه داشته و امامان معصوم نیز به این مهم توجه ویژه‌ای داشته‌اند، از این رو امنیت را می توان اولین گزینه‌ای دانست که جامعه را به کمال، رشد و شکوفایی می‌رساند.

فرماندار شهرستان لنجان شهرستان لنجان را لنجان ایرانی کوچک با مردمانی بزرگ دانست و تصریح کرد: در همین راستا در سایه ایجاد همدلی و تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی، امروز شهرستان لنجان جزء شهرستان‌های امن کشور به‌شمار می‌آید تا انجا که در چهار انتخابات برگزار شده گذشته هیچگونه مشکل امنیتی را در این شهرستان شاهد نبودیم.

وی با اشاره به مسئله اشتغال در شهرستان لنجان گفت: با توجه به مسایل و مشکلات موجود در شهرستان لنجان در حوزه اشتغال، ما نیز توان قابل توجهی را  به این حوزه اختصاص دادیم و با برنامه ریزی‌های انجام شده کارگروه اشتغال شهرستان با جدیت تمام مسایل را بررسی و اقدامات لازم را در این حوزه اجرایی می کرد و در سال گذشته نیز تعهد اشتغال لنجان به خوبی محقق شد.

سجاد ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری و تولید با اشتغال رابطه مستقیم دارد سعی شد بجای مانع تراشی در امر سرمایه‌گذاری تسهیل‌گری‌ لازم انجام گیرد تا با افزایش سرمایه‌گذاری، شغل‌های بیشتری در شهرستان ایجاد شود به موضوع به اقتصاد کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت ایران سرزمینی کم‌آب با معدود رودخانه‌های محلی بوده که با رشد جمعیت و افزایش تقاضای آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات روبه‌رو است از سوی دیگر رشد بیش از حد تقاضا و افزایش بی‌رویه مصرف آب در دهه‌های اخیر موجب شده که رودخانه زاینده‌رود که دارای قدمت فراوانی بوده، امروز به یک رودخانه فصلی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: نباید فراموش کرد شهرستان لنجان مدخل توزیع آب به 56 شهر و روستا و محل آبرسانی به پنج میلیون نفر در استان اصفهان را به عهده دارد و برای رسیدن به یک زندگی مطلوب و همچنین عدم اختلال در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت، باید از این میزان آب موجود به صورت مناسب بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان لنجان و پتانسیل‌های آن در بخش صنعت و کشاورزی وجود اداره امور آب منطقه‌ای یک ضرورت به‌شمار می‌امد که با پیگیری‌های انجام شده شاهد افتتاح این اداره در لنجان بودیم.

سجاد افزود: از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان لنجان و تنوع فعالیت‌ها، ارتقاء دفتر نمایندگی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به اداره ضروری به نظر می‌رسید که این مهم نیز با تلاش‌های انجام شده انجام گرفت.

کد خبر 340309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.