افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران نسبت به سال گذشته

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در نوروز امسال اقدامات بسیارخوبی ازسوی شهرداری اصفهان صورت‌ گرفته و در نقاطی که پروژه‌های عمرانی درحال انجام است علاوه بر ایمن‌سازی به زیباسازی آن ها نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: براساس آمارهای ارایه شده ازسوی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، تا پایان پنجم فروردین‌ماه تعداد بازدیدهایی که از بناهای تاریخی استان اصفهان انجام شده، دو میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۸۸ بازدید و به‌عبارتی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید بوده است.

میدان امام(ره) یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط ایران

وی با بیان اینکه از ابتدای نوروز تا پایان روز پنجم باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و عالی قاپو به ترتیب جزو پربازدیدترین بناهای تاریخی استان بوده اند، تصریح کرد: بازدید از بناهای تاریخی استان درحالی انجام می‌شود که قاعدتا در برخی از بناها بلیت‌فروشی صورت نمی گیرد اما حضور بازدیدگنندگان در این مجموعه ها بسیارچشمگیر بوده است که میدان امام(ره) یکی از همین این مجموعه‌های تاریخی است به‌طوری‌که در روز سوم نوروز با رکود بالای ۳۰۰ هزار نفر بازدیدکننده مواجه شد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط ایران در نوروز امسال نام برد.

توسعه متناسب گردشگری

الهیاری ادامه داد: از ابتدای نوروز بر توسعه متناسب گردشگری در سطح استان تاکید داشتیم و خوشبختانه برنامه‌های نوروزی در شهرستان‌های استان و به‌ویژه در شهرها و روستاهای هدف گردشگری بخوبی درحال انجام است و تلاش شده تا با ایجاد فرصت های مختلف برای شهرستان‌ها تا گردشگران نوروزی علاوه بر شهر اصفهان در شهرستان‌های استان نیز حضور یابند.

اقامت یک میلیون و صد هزار گردشگر در استان

الهیاری با تاکید بر اینکه حضور گردشگران و بازدید آنها از بناهای تاریخی اصفهان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است، ادامه داد: در بازه زمانی یادشده یعنی تا پایان پنجم فروردین‌ماه تعداد یک میلیون و صد هزار گردشگر نیز حداقل به مدت یک‌شب در استان اصفهان اقامت داشته‌اند.

تعامل میان میراث فرهنگی و شهرداری

وی درخصوص زیباسازی‌های صورت‌گرفته در شهر اصفهان و تاثیر آن بر جذب گردشگران گفت: در نوروز امسال اقدامات بسیارخوبی نیز ازسوی شهرداری اصفهان انجام شده و در نقاطی که پروژه‌های عمرانی درحال انجام است علاوه بر ایمن‌سازی به زیباسازی آن ها نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: امسال تعامل بسیارخوبی میان اداره‌کل میراث فرهنگی استان و شهرداری اصفهان صورت گرفته است و اقدامات مختلف شهرداری در حوزه زیباسازی شهری ازجمله نورپردازی‌ها و زیباسازی‌های انجام شده در سطح شهر، در پذیرش مسافران و به نوعی در هدف‌گزاری و مقصدگزینی آنها در نقاط شهری موثر بوده است.

کد خبر 340225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.