وزش باد و خیزش گرد و خاک پدیده غالب استان

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: موج ناپایداری در حال عبور از استان است که بیشتر باعث وزش باد خواهد شد و با توجه به بالابودن سرعت وزش باد، شرایط خیزش گرد و خاک در مناطق شمال، شمال شرق و تا حدی نواحی مرکزی و غربی استان وجود دارد.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از وزش باد نسبتا شدید تا شدید در ۴۸ ساعت آینده در مناطق شمال، شمال شرق و تا حدی نواحی مرکزی و غربی استان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر است.

وی با تاکید بر اینکه موج ناپایداری در حال عبور از استان است که بیشتر باعث وزش باد خواهد شد، ادامه داد: با توجه به بالابودن سرعت وزش باد، شرایط خیزش گردوخاک در مناطق یادشده وجود دارد.

خدابخش در خصوص افزایش دمای استان گفت: دمای هوای استان امروز صبح با افزایش محسوسی روبرو بوده است و پیش‌بینی می‌کنیم امروز حداکثر دما در قالب مناطق ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان افزود: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ و در خنک‌ترین ساعات تا فردا به ۱۶ درجه برسد؛ ضمن اینکه گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با دمای ۳۵ و خنک‌ترین نقطه استان نیز میمه با دمای صفر درجه خواهد بود.

کد خبر 340136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.