نوروز فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری زرین شهر

لنجان-رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت:زرین شهر در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده و از جاذبه‌های تاریخی این شهر هم می‌توان به مقبره میرمرادعلی، مسجد صباحی، مسجدتاریخی جامع زرین شهر «رحیم خان»، حمام حاج رضاقلی سلیمیان ریزی معروف به حمام ساحل زرین شهر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سعید نادی زاده در آیین افتتاح ایستگاه راهنما و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهرداری زرین شهر اظهار کرد: زرین شهر به عنوان مرکز شهرستان لنجان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری، استان اصفهان به شمار می‌آید، چراکه رهگذر تاریخ، ردپای خود را به روشنی و وضوح در آن برجای گذاشته و در موازنه‌های مدیریتی و سیاسی اخیر نیز به صورت جدی اثرگذار بوده است.

وی به جاذبه‌های گردشگری زرین شهر اشاره کرد و افزود: زرین شهر در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده و این مهم یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است، از جاذبه‌های تاریخی این شهر هم می‌توان به مقبره میرمرادعلی، مسجد صباحی، مسجدتاریخی جامع زرین شهر «رحیم خان»، حمام حاج رضاقلی سلیمیان ریزی معروف به حمام ساحل زرین‌شهر، کبوترخانه باغ برجی شرقی زرین شهر و همچنین مسیرهای ساحلی زرین شهر اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: زرین شهر یکی از مبادی ورودی و خروجی شهرستان لنجان بوده و به عنوان یک نقطه مهم برای ارایه خدمات سفر به مسافران نوروزی همواره مطرح بوده از سوی دیگر این شهر با جاذبه های طبیعی خود در فصل بهار دیدنی‌تر از همیشه می شود و از این جهت گردشگران نوروزی و شهروندان لنجانی که تعطیلات خود را در این شهر سپری می‌کنند، پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی این شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زرین شهر در ایام بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی است که مسیرهایی را طی می‌کنند و مهمان این شهر هستند از این رو شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای را که از چشم‌اندازی منحصر به فردی نیر برخوردار بوده و در کنار کوه و مناظر بکر طبیعی قرار گرفته است را مورد توجه قرار داده و امروز هیئت موتورسواری و اسب سواری در این مکان مشغول فعالیت هستند که این خود جاذبه‌ای برای مسافران و شهروندان به‌شمار می‌اید.

نادی زاده اضافه کرد: ما معتقدیم گردشگری یک فرصت طلایی برای این شهر و مردم آن است تا ظرفیت‌های بالقوه خود را به مردم کشور نشان دهند و پله‌های پیشرفت و ترقی را پر سرعت‌تر از گذشته طی کنند از این رو شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر با برنامه‌های استراتژیک به سمت توسعه این صنعت در زرین شهر گام برداشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به حرکت‌های انجام شده و سرمایه گذاری مناسبی که توسط شهرداری زرین شهر در مجموعه پارک کوهستان صورت گرفته است مطمئنا سرمایه گذاران بخش خصوصی را به خود جذب خواهد کرد تا در این مجموعه سرمایه گذاری کنند.

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: اگر ما نگاهی جامع و کامل به توسعه شهر داشته باشیم نباید نگاهمان تنها معطوف به سرمایه‌گذاری های درون شهر باشد بلکه برای ایجاد جاذبه و جذب سرمایه به شهر، باید پروژه‌های متعدد سرمایه‌گذاری را در حواشی شهر انجام دهیم تا این مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد همه شهرها دارای پارک‌های درون شهری هستند و افرادی که امکان طی فاصله‌های طولانی را ندارند به این پارک‌ها مراجعه می‌کنند؛ اما گاهی اوقات این پارک‌ها ظرفیت همه افراد مشتاق را نداشته و از سوی دیگر برخی افراد تمایل دارند در مناطق دور دست از شهر سفر کنند.

نادی زاده افزود: امروزه اغلب افراد ترجیح می‌دهند از فرصت‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند تا هم اوقات خوبی را در کنار خانواده و دوستانشان بگذرانند و حتی به راهپیمایی، کوهنوردی و ... بپردازند و در کنار کانون گرم خانواده روز تعطیل خود را سپری کنند و از این جهت انتظار دارند مکانی مناسب در اختیار آنها قرارگیرد و پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای این موقعیت را برای این افراد به وجود آورده است.

کد خبر 339888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.