بالاترین آمار تلفات جاده ای در نوروز و شهریور ماه

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: مسافران نوروزی باید اهمیت موضوع رانندگی در جاده ها و رعایت نکات ایمنی در جاده ها و زمان سفر را مورد ارزیابی قرار داده و سپس وارد جاده ها شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان در نشست خبری جمعیت هلال احمر این استان که صبح امروز _ شنبه ۲۶ اسفندماه_ برگزار شد، گفت: در کشور حدود ۳۰ تا ۳۵ حادثه طبیعی به ثبت رسیده و ضریب خطر کشور نمره  ۸ از ۱۰ است   این ترتیب کشور ما در این زمینه بسیار پر خطر است.

امیر جلالیان افزود: ضریب آمادگی بر اساس طرح تحقیقاتی انجام شده در سال ۹۱ تا ۹۳ در تهران ۳/۹ از ۱۰۰ است، بدان معنا که از سویی سطح آمادگی پایین است و از سوی دیگر کشور پرحادثه خیز با ضریب خطر بالایی را داریم.

وی بیان کرد: طرح نوروزی در پیش رو است و بالاترین آمار تلفات جاده ای و حوادث را در این ایام داریم، مسافران نوروزی باید اهمیت موضوع رانندگی در جاده ها و رعایت نکات ایمنی در جاده ها و زمان سفر را مورد ارزیابی قرار داده و سپس وارد جاده ها شوند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: بالاترین آمار تلفات جادهای در مسافرت های نوروز و شهریور ماه است، بنابراین بر حسب وظیفه ای که جمعیت هلال احمر اصفهان دارد در این راستا در چند زمینه حرکت نموده و اولین بحث، آموزش همگانی و بالا بردن این فرهنگ سازمانی در جامعه است.

جلالیان ادامه داد: در سال ۹۶ بیش از ۵۵ هزار خانوار در حوزه آموزش های امداد و کمک های اولیه به صورت حضوری و غیر حضوری و نیمه حضوری در سطح استان آموزش داده شده اند، همچنین در طرح ملی خادم نیز  قریب به ۱۴ هزار و ۲۱۱ خانوار را در یک برنامه ۱۲ مرحله ای آموزش داده شدند و در هر مرحله یک آموزش درب منازل به صورت چهره به چهره با حضور نیروهای داوطلب در سطح هشت استان به صورت پایلوت در استان اصفهان برگزار شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: بعد از ۱۲ مرحله آموزش، آمادگی جامعه از ۳/۹ به آمار ۲/ ۱۷ رسید و این امر نشان می دهد که نقش آموزش بالا بردن ایجاد آمادگی و تبلیغات فرهنگ سازمان موثر است.

جلالیان یادآور شد: در بحث دوره های تخصصی در فاز مقدماتی و پایه نیز، دو هزار ۷۲۵  نفر از داوطلبان جمعیت در حوزه پاسخگویی در سوانح و حوادث آماده شده اند که بخشی از آنها نیروهای داوطلبی بودند که آموزش‌های لازم به آنها ارایه شده و گروهی نیز نیروهای جدیدی بوده اند که به بدنه و پیکر جمعیت هلال احمر اضافه شدند.

وی تاکید کرد: باید مردم آگاه باشند که به ازای هر یک نفر که درجاده ها و تصادفات فوت می کند تعداد ۲۰ نفر هم مجروح می شوند که اکثر آنها  سرپرستان خانوار و نیروهای مولد جامعه هستند. نوع رانندگی کردن و رعایت نکات ایمنی در سفر بسیار مهم بوده و همین امر اثر بخشی موثری در کاهش تلفات در جاده ها را دارد.

کد خبر 339725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.