فعالیت طرح ملی فرشتگان رحمت در ۲۶ شعبه هلال احمر استان

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: طرح ملی فرشتگان به منظور خدمت رسانی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در شب عید نوروز با همکاری خیرین و همکاران در ۲۶ شعبه جمعیت هلال احمر در سراسر استان اصفهان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سلیمی در نشست خبری جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به فعالیت های داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: داوطلبان این جمعیت در حوزه حمایت از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده جامعه فعالیت می کنند، به همین منظور و در راستای دستیابی به اهداف خیرخواهانه و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر و به منظور خدمت رسانی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در شب عید نوروز و با همکاری خیرین و همکاران نسبت به تهیه بسته بندی و توزیع اقلام جمع آوری شده در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت به فعالیت می پردازد.

وی افزود: این طرح هم اکنون در ۲۶ شعبه جمعیت هلال احمر در سراسر استان اصفهان در حال اجرا است و تا کنون به حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر خدماتی شامل تهیه پوشاک، کفش و سبدهای حمایتی ارایه شده است.

اجرای ۲۲۵ پروژه داوطلبان جمعیت هلال احمر

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: امسال تعداد ۲۲۵ پروژه داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا شده که این پروژه ها در زمینه های حمایتی، معیشتی و با مشارکت خیرین به ارزش ۳۸۰ میلیون تومان بوده است؛ ضمن اینکه پروژه داوطلبین از سوی داوطلبان پیشنهاد می شود و بخشی از هزینه نیز توسط خود داوطلبان پرداخت شده و مابقی توسط جمعیت هلال احمر تامین می شود که هر پروژه بالغ بر یک میلیون تومان ارزش ریالی دارد و درمجموع حدود ۲۵ میلیون تومان بوده است.

 اعزام ۱۲ کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار

سلیمی یادآور شد: تعداد ۱۲ کاروان سلامت به مناطق محروم و کمتر برخوردار و توسعه یافته اعزام شدند که پزشکان داوطلب و متخصص با حضور در این مناطق محروم به خدمت رسانی پرداخته اند، همچنین تعداد ۱۴۵ پزشک و پیراپزشک و پرستار و مددکار اجتماعی خدمات این حوزه را به هفت هزار و ۲۰۰ نفر ارایه کرده و همه خدمات انجام شده در حوزه بهداشتی و درمانی به صورت رایگان صورت گرفته است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: دو هزار دانش آموز از مدارس مناطق کمتر توسعه یافته استان به شهر اصفهان آمده و خرید کفش و لباس آنها توسط خیرین استان با حفظ کرامت انسانی آنها صورت گرفت.

 کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور

وی درباره کمک به مناطق مناطق زلزله زده غرب کشور خاطرنشان کرد: جمع آوری کمک های جمعیت هلال احمر استان اصفهان که توسط خزانه داری کل کشور اعلام شد بالغ بر چهار میلیارد تومان است که مردم استان اصفهان به حساب جمعیت هلال احمر اصفهان واریز کردند و ۳۲۰ تریلی و کامیون اجناس و کمک های غیرنقدی مردم بود بسته بندی شده و به مناطق آسیب دیده ارسال و توسط خود نیروهای امدادی اصفهان نیز در این مناطع توزیع شد، همچنین روزانه هزار و ۵۰۰ نفر عضو به صورت داوطلبانه در جمع آوری کمک های مردمی مشارکت داشتند.

فعالیت بانک امانت هلال احمر

سلیمی بیان کرد: با توجه به روزهای پایان سال و موضوع چهارشنبه سوری طرح مروجین سلامت جهت آگاهی جوانان و دانش آموزان به مدت چهار سال در حال اجراست و امسال نیزاین طرح در زمینه مخاطرات آتش بازی و مواد منفرجه با همکاری سازمان آتش نشانی و اداره کل آموزش و پرورش در قالب آموش های پیشگیرانه و توزیع بروشور در سطح استان اجرا شد.

وی تاکید کرد: بانک امانت و تجهیزات پزشکی در همه شهرستانهای استان به منظور جمع آوری تجهیزات پزشکی بدون استفاده شهروندان و ارایه آن به بیماران و افراد نیازمند فعال است و شهروندان می توانند این تجهیزات را در بانک امانت هلال احمر بگذارند تا در اختیار افراد نیازمند گذاشته شود.

کد خبر 339713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.