پوشش امدادی حدود ۳۶۰۰ حادثه در سال ۹۶

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا کنون کل حوادثی که در استان به وقوع پیوست حدود سه هزار و ۶۲۶ مورد بوده که این حوادث توسط جمعیت هلال احمر اصفهان پوشش امدادی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش کریمی در نشست خبری جمعیت هلال احمر استان اصفهان که امروز _شنبه ۲۶ اسفندماه_ برگزارشد، با اشاره به طرح نوروزی جمعیت هلال احمر اصفهان اظهار کرد: هلال احمر با داشتن ۴۰ پایگاه امداد و  نجات ثابت در طول سال و در حوادث جاده ای و کوهستانی خدمات لازم را ارایه می کند، دو پایگاه نیز به تازگی راه اندازی شده که تیم واکنش سریع در شعبه اصفهان و حوزه معاونت امداد و هفت تیم واکنش سریع در هفت منطقه استان حضور دارند.

وی بااشاره به اینکه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان از دیروز شروع شده است، افزود: قبل از شروع این طرح بازآموزی مفصلی برای نجات‌گران و کارکنان صورت گرفت که چهاراستان دیگر نیز در آن حضورداشتند. این دوره بازآموزی به صورت فشرده در طی دو روز برای نجات‌گران برگزار شد تا با آمادگی کامل در طرح حضور یابند. اشخاصی که در این دوره حضور نداشتند می توانند در دوره بازآموزی که به صورت شهرستانی در شعب برگزار می شوند شرکت کنند و افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در این بازآموزی شوند امکان حضور در پایگاه های امداد و نجات را خواهند داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: دیروز هفت تیم ارزیاب با سرپرستی معاونین استان و مدیران ستادی کل، پایگاه ها را مورد ارزیابی قراردادند و خوشبختانه گزارش ها نشان داد که مشکلی در حوزه امداد رسانی در این پایگاه وجود نداشته است.

پوشش امدادی حدود سه هزار و ۶۲۶ حادثه  

وی تاکید کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا کنون کل حوادثی که در استان به وقوع پیوست حدود سه هزار و ۶۲۶ مورد بوده که در این حوادث توسط جمعیت هلال احمر اصفهان پوشش  امدادی صورت گرفته است. این حوادث شامل چهار مورد آتش سوزی، ۲۶ مورد برف و کولاک و هزار و ۷۲۳ مورد جاده ای بوده و ۸۶۸ نفر از مسافران برای دریافت خدمات به پایگاه ها مراجعه کردند و ۱۳ مورد خدمات مناسبتی در ایام متفاوت سال وجود داشته است، همچنین در حوزه دریای ساحلی ۱۷ مورد حادثه وجود داشته که ازسوی پایگاه چادگان پوشش داده شده است؛ ضمن اینکه بارش زمین یک مورد، ریزش آوار دو مورد، زلزله چهار مورد، سیل و آب گرفتگی ۳۷ مورد، طوفان سه مورد، و حوادث کوهستان ۷۳ و حوادث هوایی نیز هفت مورد پوشش امدادی جمعیت هلال احمر استان قرارگرفته است.

کریمی با اشاره به آمار حادثه دیدگان اظهار داشت: مجموع حادثه دیدگان ۲۵ هزار و ۴۰۹ نفر بو کل نجات یافتگان سه هزار و ۳۵۳ نفر بودند که از این تعداد دو هزار و ۶۶۹ نفر انتقال داده شده و ۶۸۴ نفر هم درمان سرپایی شدند و بخش اعظم نیز حوادث جاده ای بودتند.

حضور ۱۵ تیم هلال احمر در سقوط هواپیما یاسوج

وی خاطر نشان کرد: در حادثه تاسف بار سقوط هواپیما در منطقه یاسوج، امدادگران و تیم های فعال هلال احمر به منظور امداد رسانی حضور داشته و ۱۵ تیم از ۱۲ شعبه اعزام شدند که تیم های جستجو و نجات و ارزیابی در منطقه حضور یافتند و با اطلاعات هواپیمایی کشوری تیم ها به قله ها اعزام شده و همزمان فروندهای بالگرد هوایی از هلال احمر برای جستجو در شرایط آب و هوایی سخت و برفی به این منطقه اعزام و نسبت به جمع آوری اجساد و انتقال آن اقدام کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان خاطرنشان کرد: تا روز گذشته نیز  این عملیات همچنان ادامه داشت و نیروهای امدادی قطعات اجساد مسافران هواپیما را در منطقه  جمع آوری و منتقل می کنند. در این حادثه ۴۷ مورد پرواز از جبهه شمالی صورت گرفت و عملیات بسیار عظیم این پروازها با حضور خلبانان زبده هلال احمر صورت گرفته است.

کد خبر 339712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.