اگر جنگ تحمیل نشده بود، مشکل مدیریتی نداشتیم

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: اگر جنگ تحمیل نشده بود، اکنون ضعف مدیریت نداشتیم، چراکه به‌وسیله جنگ، بسیاری از جوانان کشور را از دست دادیم و این ضعف مدیریت، مانع ترویج فرهنگ شهدا می‌شود.

به گزار خبرنگار ایمنا، سید علی قریشی امروز (سه شنبه) در مراسم بزرگداشت شهدا در گلستان شهدای در گلستان شهدا، با بیان اینکه هشت هزار شهید و دو هزار عالم دینی آرمیده‌اند، اظهار کرد: گلزار شهدای اصفهان، دومین مکان پس از قبرستان بقیع است که به دلیل حضور شهدای بزرگوار جهان به آن می‌نازد.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب در سال 58 دستور تأسیس بنیاد شهید را برای رسیدگی به خانواده‌های شهدا و کسانی که در روز 15 خردادماه 1342 مجروح شده یا به شهادت رسیدند، صادر کردند، افزود: امام خمینی (ره) پیش از سال 1358 افرادی را انتخاب کرده بودند تا به خانواده‌های ایثارگران رسیدگی کنند، اما هنگامی‌که جمهوری اسلامی مستقر شد نهادی را پایه‌گذاری کردند که بر اساس اصول به این خانواده‌ها رسیدگی کند و محور رسیدگی‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های شهدا است.

قریشی با اشاره به اهمیت گسترش آرمان‌های شهدا و اندیشه امام (ره) نیز بیان کرد: تاکنون آثاری از شهدا جمع‌آوری‌شده و اسنادشان به فرمت دیجیتال درآمده که قابل‌دسترسی است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: جامعه ایثارگری استان اصفهان بر اساس دستور امام (ره) و مسئولان وقت کشور، حق خود را به‌خوبی ادا کردند، اما ما مسئولان کنونی نتوانسته‌ایم تکالیفمان را به‌خوبی انجام دهیم، چراکه مطالبات مردم باید پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود قرار دارد، پس لازم است حق مردم بهنگام داده شود، چراکه هر خدمتی، زمانی ارزشمند است که به‌موقع انجام شود و اگر دیرهنگام باشد، ارزش اولیه خود را از دست خواهد داد. امید است مسئولان پیش از مطالبه گری مردم هر نوع خدمتی را که از وظایفشان است، به مردم ارائه دهند.

قریشی افزود: اگر جنگ تحمیل نشده بود، اکنون ضعف مدیریت نداشتیم، چراکه به‌وسیله جنگ، بسیاری از جوانان کشور را از دست دادیم و این ضعف مدیریت، مانع ترویج فرهنگ شهدا می‌شود.

وی بابیان اینکه چرا پس از چهل سال هنوز مردم باید دغدغه روزمره داشته باشند؟ گفت: آیا در ساعت اداری هم باید کم‌کاری کرد؟ آیا این همان مدیریتی است که شهدا می‌خواستند؟ آیا این مدیریت، شایسته نظام جمهوری اسلامی است؟

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بابیان اینکه امیدواریم با روش‌های صحیح و علمی نسبت به ترمیم آسیب‌های اجتماعی همت بلندتری داشته باشیم، افزود: آفت‌ها به‌تدریج وارد کشور می‌شود، پس باید از حرکتی که علیه نظام آغازشده، جلوگیری کنیم، چراکه اکنون وظیفه ما این است که با هنر و اندیشه، مراکز فرهنگی حسینیه‌ها و گلستان‌ها را پربارتر کنیم.

هم چنین، امام‌جمعه ملک شهر با بیان اینکه راهیان نور، یکی از راه‌هایی است که در ترویج فرهنگ شهادت به نسل جدید مؤثر است، گفت: لازم است تقدس جبهه و جهاد را در جامعه نهادینه کنیم، چراکه دشمن می‌داند اگر جوانان با این فرهنگ آشنا شوند، چه خطری برای آن‌ها دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد محمودی افزود: جای پای ابراهیم پیامبر (ص) به این خاطر هنوز در جوار کعبه پابرجا است که اندیشه ابراهیم (ع) فراموش نشود و به همین دلیل هم بود که پیامبر (ص) اجازه ندادند پیکر شهدای جنگ احد به مدینه منتقل شوند، پس نباید اجازه دهیم رد پای شهدا در جبهه جنگ و جهاد پاک شود.

وی ادامه داد: امام (ره) در جمع خانواده‌های شهدا صحبت نمی‌کردند، چراکه به گفته ایشان، خانواده‌های شهدا آن‌قدر عزیز و محترم هستند که امام(ره) به خود اجازه نمی‌دادند در مقابل آن‌ها صحبت کنند.

امام‌جمعه ملک‌شهر افزود: شهیدان به من و شما نیاز ندارند و مسیر بلند خود را طی کرده‌اند، ما به آن‌ها نیازمندیم و باید از وصیت‌نامه شهدا استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از خانواده شهید سید سجاد حسینی نیز تقدیر شد.

کد خبر 339441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.