هلال احمر  در چهارشنبه پایان سال پشتیبان اورژانس است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: افراد حادثه دیده و نیازمند امدادرسانی در هر نقطه از استان می توانند با مرکز پاسخگوی جمعیت هلال احمر به شماره ۱۱۲ تماس و سپس با انتخاب عدد یک، حادثه را اعلام کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رسانه‌های جمعی بارها حوادث ناگوار چهارشنبه سوری های سال قبل را متذکر شده و تأکید کرده اند که با رعایت نکردن موارد ایمنی و هیجان های لحظه ای، حوادث جبران ناپذیری حادث شده و مشکلاتی بسیاری را به همراه داشته است، اظهارکرد: به خانواده ها و جوانان  توصیه می شودکه با رعایت  نکات ایمنی، چهارشنبه آخر سال را طی کنند چراکه تفریح و بازی کردن با ترقه و برافروختن آتش بدون رعایت نکات ایمنی مصدومیت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد که تا مدت های طولانی خود آنها و خانواده هایشان را در گیر می کند.

داریوش کریمی افزود: پایگاه های هلال احمر در طول سال در حال ارایه خدمات به همشهریان هستند که درحال حاضر  ۴۲ پایگاه امداد و نجات و یک پایگاه هوایی و ۷ تیم واکنش سریع این خدمات را به حادثه دیدگان ارایه می کنند.

وی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال، سازمان هلال احمر اصفهان به عنوان یک دستگاه پشتیبان اورژانس فعال خواهد بود، تصریح کرد: در چهارشنبه پایانی سال دو سازمان اورژانس و آتش نشانی در شهر فعال هستند و در صورت نیاز نیروهای امدادی هلال احمر نیز  با تجهیزات و خودرو به کمک آنها می روند و در این بخش آموزش های لازم به نیروها ارایه شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها از طریق فضای مجازی نیز صورت گرفته و بخش‌نامه ها و دستور العمل ها به  همه پایگاه های امدادی تحت پوشش و استان ابلاغ شده است، هم‌چنین در شهر اصفهان پایگاه ایمنی و سلامت با حضور جوانان داوطلب فعالیت می کند و علاوه بر این یک پایگاه واکنش سریع هلال احمر برای حوادث درحال آماده باش است که درکنار  پایگاه واکنش سریع حوزه امداد و دیگر پایگاه های برنامه، پشتیبانی را به عهده دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: افرادی که دچار حادثه شده و نیازمند امدادرسانی باشند در هر نقطه از استان می توانند با مرکز پاسخگوی جمعیت هلال احمر به شماره ۱۱۲ تماس و سپس با انتخاب عدد یک، حادثه را اعلام کنند، به این ترتیب تماس آنها به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در حوزه معاونت امداد متصل خواهد شد و در آنجا اپراتورها با توجه به موقعیت حادثه و موقعیت مکانی حادثه، نزدیک‌ترین تیم ها را به محل حادثه اعزام می کنند.

وی با بیان بیش از ۱۳۰۰ نفر در این بخش فعال هستند و برای همه این نیروها دوره بازآموزی گذاشته شده است، افزود: در این دوره ها به مدت دو روز همه مواردِ بازآموزی برای مربیان و مدرسان یادآوری و تجهیزات ناقص رفع عیب شده است تا با آماده کردن زیر ساخت های لازم، این نیروها با تمام توان و امکانات و آمادگی کامل بتوانند در ایام نوروز به مسافران خدمات ارایه کنند.

کریمی گفت همه این اقدامات برای این است که چنانچه حادثه ای در سطح استان و سایر استان ها اتفاق افتاد نیروهای امدادی بتوانند به حادثه دیدگان را کمک و آنها را پشتیبانی کنند، ضمن اینکه در حوزه ترابری لجستیک سنگین و انبارها اقدامات لازم انجام شده است.

کد خبر 339432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.