خوانش نمایشنامه بهرام بیضایی در هنرستان هنرهای زیبا

نمایشنامه «افرا یا روز می‌گذرد» نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی علی صلاحی، چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه در هنرستان هنرهای زیبا اجراخوانی می‌شود.

دستیار کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون جزییات آن گفت: بهرام بیضایی در «افرا یا روز می‌گذرد» محدودیت‌های روایی را شکسته و وظیفه روایت بخش‌های مختلف قصه را به شخصیت‌های مختلف آن داده است. به این ترتیب، مخاطب به جای یک قصه‌گو، با چند راوی روبرو می‌شود و می‌تواند نقش موثر و زنجیره‌وار هر یک از این افراد را در رقم زدن سرنوشت خود و دیگری دریابد.

امیرحسین صانعی‌پور ادامه داد: موضوع این نمایشنامه، انتقادی- اجتماعی است و مانند دیگر آثار بهرام بیضایی، بر پایه شخصیت‌های ماجرا و گاه با وارد کردن شخصیت‌های جدید شکل می‌یابد. در «افرا یا روز می گذرد»، همه اتفاقات به زمان گذشته مربوط است و در زمان حال روایت می‌شود، به همین سبب تلقی رایج از کنش نمایشی که معمولاً در زمان حال رخ می‌دهد، از میان رفته و صحنه‌هایی را خلق کرده که در تاریخ ادبیات نمایشی ایران، کم نظیر است.

وی با اشاره به عوامل این نمایشنامه‌خوانی گفت: علی صلاحی که سال‌های متمادی در عرصه آموزش بازیگری در تهران و شهرستان‌ها فعال بوده و پیش از این، کارگردانی نمایشنامه‌خوانی و نمایش های مختلفی را در تهران و شهرستان‌ها برعهده داشته، کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی را برعهده دارد و من به همراه زهرا قدوسی، فرشته خواجه، زهرا صادقی، مسعود باقرپور، محمد راکعی، امیرحسین اسماعیلی، نگین ایرانپور، مرداس سیدین و محمد امین مهران، نقش‌خوانان این اجرا هستیم.

صانعی‌پور خاطرنشان کرد: برای آماده کردن این اجرا، ماه‌ها تمرین مداوم داشته‌ایم و امیدواریم ماحصل این تلاش، یک اجرای کم نظیر باشد. ضمن تشکر از جواد بدیع صنایع، مدیر آموزشگاه سینمایی جام جم از علاقه‌مندان دعوت می‌کنم چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه، رأس ساعت ۱۷:۳۰ شاهد اجرای ما در هنرستان هنرهای زیبا باشند.

کد خبر 339407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.