جزییات نحوه صدور پایان کار ساختمان در شهرداری اصفهان

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: پایان کار ساختمان‌ها زمانی توسط شهرداری صادر می‌شود که تمام قوانین شهری و شهرسازی قید شده در پروانه ساختمانی رعایت شده باشد.

مسعود حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهروندان قبل از درخواست صدور پایان کار باید به موارد ذکر شده در پروانه ساختمانی توجه داشته باشند، زیرا بازدید از ملک توسط ناظران عمران شهرسازی برای اطمینان از اجرای دقیق مفاد پروانه و نقشه‌های ابلاغی به خصوص در موضوعات کاربری، مساحت و ارتفاع طبقات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دریافت تاییدیه‌های مهندس ناظر جهت صدور پایان کار الزامی است، افزود: با توجه به بند دو مصوبه سال ۶۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باید از اتمام نماسازی نماهای قابل دید اطمینان حاصل شود.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با تاکید بر ممنوعیت نصب کولر، تعبیه کانال‌ها و تاسیسات کولر در نمای اصلی برای حفظ زیبایی سیمای شهر، ادامه داد: حصول اطمینان از ایمنی و کیفیت آسانسور ساختمان، اخذ گواهی کیفیت از شرکت‌های نصب کننده و حصول اطمینان از نصب نرده پله‌ها که ارتفاع آن باید ۹۰ سانتی متر باشد، از دیگر موارد مورد توجه هنگام صدور پایان کار است.

وی ادامه داد: در پایان کار باید قید شود که عرصه ملک غیر قابل تفکیک است، همچنین در ساختمان‌هایی که تعداد طبقات بیش از ۶ طبقه است تاییدیه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باید دریافت شود.

حیدری با بیان اینکه تمام ناودان‌های آب باران باید به داخل چاه جذبی یا سیستم دفع آب‌های سطحی هدایت شود، گفت: اطمینان از اجرای جان‌پناه در پشت‌بام و استاندارد بودن تاسیسات ساختمان از دیگر موارد مهم به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: نحوه استقرار حیاط اشتراکی و پشت بام باید در نقشه های مصوب و پروانه های صادره به گونه‌ای باشد که تمام واحدها به این امکانات دسترسی داشته باشند، در غیر این صورت بی‌شک مشکلاتی برای بهره‌برداران به وجود خواهد آمد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق قانون تملک آپارتمان‌ها، هزینه مشاعاتی که تنها مورد استفاده برخی از ساکنان به جهت نوع طراحی آن قرار می‌گیرد، با خود آنها است و واحدهای آپارتمانی از مشاعات ساختمان به نسبت سهم خود دارای مالکیت هستند.

وی با بیان اینکه آپارتمان‌ها با مساحت مساوی و دارای ویژگی‌های مشابه، سهم مساوی از مشاعات ساختمان دارند، اظهارکرد: آپارتمان‌هایی که دارای پارکینگ و انباری هستند نسبت به آپارتمان‌های فاقد پارکینگ و انباری سهم بیشتری از عرصه می‌برند و به هیچ عنوان سهم آنها یکسان نیست.

کد خبر 339397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.