تعرض به سفارت ایران خوش خدمتی انگلیسی ها به عربستان است

 دبیر شورای عالی امنیت ملی تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را خوش خدمتی دولت انگلیس به خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور دانست که به شکل بسیار مفتضح انجام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف درباره علت انفعال پلیس و دولت انگلیس در تعرض به سفارت کشورمان در لندن گفت: این بازی پینگ پنگی طراحی شده دولت انگلیس بود که همزمان با سفر یکی از رهبران کشورهای منطقه به لندن انجام شد. 

وی تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را خوش خدمتی دولت انگلیس به خرید تسلیحاتی میلیاردی ولیعهد عربستان از این کشور دانست که به شکل بسیار مفتضح آن انجام شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به اظهارات ضد ایران و مقاومت اسلامی ولیعهد عربستان گفت: در منطق و ادبیات سیاسی منطقه ای ما، رژیم صهیونیستی و آمریکا بابت حمله به عراق و افغانستان و مروجان تروریسم در منطقه شرور هستند. 

شمخانی افزود: رییس جمهور اسبق آمریکا تلاش کرد لفظ شر را از رژیم اشغالگر قدس بردارد و در مقابل به کشورهایی که نوعا تامین کننده صلح و ثبات در منطقه هستند، اطلاق کند.

وی با اشاره به فرافکنی ولیعهد عربستان تاکید کرد: این خطا ناشی از کم عقلی است که زمان باید پاسخ آن را به او بدهد. متاسفانه حکام سعودی در طول حیات سیاسی خود با ترویج گروه های تکفیری، مرزهای خونینی را در جهان اسلام ایجاد کردند.

کد خبر 339364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.