پاسخ شرکت هواپیمایی آسمان به سازمان هواپیمایی کشور

شرکت هواپیمایی آسمان به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان، در پاسخ به اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اطلاعیه ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: "نظر به ابهام ایجاد شده در گزارش مقدماتی بررسی سانحه پرواز یاسوج از سوی دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری توضیح ذیل ضروری می باشد. براساس گزارش صفحه ۹ سانحه هوایی، از ٢٤ خرداد ماه سال ١٣٨٩ زنده یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بوده تا با یک کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز نماید که  این امر توسط  شرکت هواپیمایی آسمان کاملاً رعایت شده است.

همچنین زنده یاد خلبان فولاد از اردیبهشت ماه ١٣٩٦ معلم خلبان بوده و از ١٣٩٦/٧/٢ معلم  خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری بوده است و مشکلی برای پرواز نداشته است. خلبانان منتخب سازمان TRE اساتیدی هستند که مجاز به ارزیابی سایر خلبان ها در حین پرواز هستند".

گفتنی است، سازمان هواپیمایی کشوری صبح امروز در گزارش مقدماتی خود درباره علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج که به شرکت هواپیمایی آسمان تعلق داشته است، با اشاره به انجام عمل قلب باز خلبان این هواپیما، بی توجهی هواپیمایی آسمان به محدودیت های اعلام شده را عامل سقوط هواپیما برشمرده است.

کد خبر 339349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.