جشنواره پروژه های دانش آموزی در اصفهان  به صورت استانی برگزار می شود

استان اصفهان تنها استانی است که جشنواره پروژه های دانش آموزی را به دلیل استعداد بالای دانش آموزان به صورت استانی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی حکمت‌منش ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزری تبیان با اشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در اصفهان اظهارکرد: این موسسه که یکی از موسسه های وابسته به تبلیغات اسلامی است در سال ۸۱ تاسیس شد و با هدف اشاعه و ترویج معارف با استفاده از تکنولوژی روز به فعالیت می پردازد.

وی با بیان اینکه محور این موسسۀ فرهنگی و مذهبی، سایت تبیان است، افزود: بخش های متفاوتی در موسسه مانند تولید نرم‌افزارهای علوم اسلامی و تولید بازی های رایانه ای نیز فعال است؛ ضمن اینکه در طی این سال ها موسسه تبیان از موسسه های شاخص تولیدکنندۀ بازی های رایانه ای بوده است و با بهره گیری از سناریوهای دینی و فرهنگی، نرم افزارهای قابل توجهی را تولیدکرده است.

مدیر موسسه فنی تبیان در اصفهان گفت: یکی از فعالیت های موسسه تبیان درکنار سایت، ایجاد یک مرکز داده(دیتاسنتر) در تهران است که عمدتاً فرهنگی بوده و سرویس متفاوتی در این مرکز ارائه می شود.

حکمت‌منش با بیان اینکه موسسه تبیان در حوزه مساجد، مدارس، ازدواج و هم‌چنین در زمینه همسان‌گزینی درحال فعالیت است که طرح همسان‌گزینی یکی از فعالیت های شاخص این موسسه است، بیان کرد: اطلاع رسانی در سایت تبیان در بخش های مختلف صورت می گیرد و ازنظر محتوایی نیازهای تمام کاربران در فضای مجازی درتمام گروه های سنی و مقاطع تحصیلی، اقشار و جنسیت های مختلف را مرتفع کند.

وی گفت: سایت تبیان از بخش های متفاوتی برخوردار است که مرکز یادگیری، یکی از بخش های پرطرفدار این سایت است. این بخش دارای محتوای غنی دانش آموزی، معلمان، مدیران و خانواده ازنظر محتوایی است و خدمات مختلفی را به معلمان در زمینه کلاس‌داری، طرح سوال و آزمون مختلف ارایه می کند.

جشنواره پروژه های دانش آموزی

حکمت‌منش ادامه داد: جشنواره پروژه های دانش آموزی از چندنظر منحصر بفرد بوده و هیچ مجموعه و نهادی این جشنواره را به این شکل برگزار نمی کند. ابتدایی ترین موضوع این است که جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان به صورت گروهی برگزار شده و سپس به دانش آموزان در فعالیت های گروهی کمک کرده و فرهنگ کار گروهی را توسعه می دهد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت های جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان این است که دانش آموز از ابتدا با انتخاب یک موضوع واحد تحقیق و پژوهش را آماده کرده و به وسیله بخش مشاوره اینترنتی سایت تبیان این کار را انجام می دهد، تصریح کرد: مشاوره اینترنتی سایت تبیان به طور رایگان خدمات را دانش آموزان ارایه می کند و بعد از انجام مشاوره و به نتیجه رسیدن تحقیق و پژوهش، در جشنواره پروژه های دانش آموزی در ۲ روز ارایه می شود.

حکمت منش ادامه داد: این جشنواره ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در سه محور به صورت غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی برگزار خواهد شد و امسال بیش از ۳۵۰ دانش آموز در قالب ۱۴۰ تیم در این جشنواره شرکت می کنند.

مدیر موسسه فنی تبیان در اصفهان گفت: جشنواره پروژه های دانش آموزی امسال در اصفهان با سه سال گذشته تفاوت ویژه ای دارد و به صورت کیفی‌تر برگزار خواهدشد، در واقع استان اصفهان تنها استانی است که جشنواره پروژه های دانش آموزی را به دلیل استعداد بالای دانش آموزان به صورت استانی برگزار می کند و یکی از قابلیت های اصفهان در جشنواره پروژه های دانش آموزری نسبت به سایر جشنواره ها، هزینه های ورود به این جشنواره است که برای دانش آموزان مدارس دولتی و پژوهسراها ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده و این امر به شرکت دانش آموزان علاقمند به فعالیت های پژوهشی و گروهی کمک می کند.

کد خبر 339271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.