سلطان‌حسینی: زمین چوگان در  "نقش جهان" احداث می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: برای توسعه ورزش چوگان، در قدم اول باید مردم با این ورزش آشنا شوند و در مرحله بعد زیرساخت‌های لازم برای این ورزش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان‌حسینی در مجمع انتخاباتی هیأت چوگان استان اصفهان که ظهر امروز (یکشنبه) در محل سرای ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: در مدتی که مسئولیت ورزش استان اصفهان را برعهده دارم، شاهد اقدامات مطلوب حسین جعفری برای ورزش چوگان هستم که ثبت جهانی چوگان یکی از آنها است.

وی ادامه داد: زحماتی که فدراسیون چوگان برای ثبت جهانی این رشته کشید بر هیچ‌کس پوشیده نیست. با وجود اینکه برگزاری هرگونه مراسم در میدان امام (ره) نیازمند الزامات خاصی است، اجرای نمادین مسابقات چوگان در میدان امام (ره) به‌مناسبت‌های مختلف نیز از دیگر این اقدامات مهمی است که در سال‌های اخیر با تلاش و همت مسئولان مربوطه، هیأت چوگان استان اصفهان و فدراسیون در حال انجام است.

سلطان‌حسینی با بیان اینکه برخی رشته‌های ورزشی مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که برای مردم شناخته شده است و علاقه‌مندان خاص خود را دارد و جامعه آماری بیشتری را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: شاید این هیأت‌ها برخی مشکلاتی که هیأت چوگان با آن روبه‌رو است را کمتر داشته باشند. برای توسعه ورزش چوگان باید در مرحله اول این ورزش را به مردم شناساند و در مرحله بعدی زیرساخت‌های لازم این رشته را مهیا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: زمینی برای رشته چوگان در ورزشگاه نقش جهان در نظر گرفته شده است که با ورود بخش خصوصی، در آینده‌ای نه چندان دور این مکان آماده و قابل بهره‌برداری است.

وی گفت: با رایزنی‌ و سیاست‌گذاری‌های فدراسیون چوگان، این رشته به نام کشورمان به ثبت جهانی رسید و این از توفیقات هیأت چوگان استان اصفهان است.     

کد خبر 339262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.