بودجه ۹۷ شهرداری برای عموم منتشر شود

لزوم توجه و ساماندهی به هرج و مرج موجود در زیباسازی شهر اصفهان و انتشار متن بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه بیست و ششم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست و ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در ۲۰۱ امین روز فعالیت این شورا برگزار شد و قرعه تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی به نام مهدی مقدری، کوروش خسروی، کوروش محمدی و نصیر ملت در آمده بود.

هیچ نظام هماهنگی در زیباسازی اصفهان وجود ندارد

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی در تذکر خود به بازدید روز گذشته‌اش از کارگاه‌های هنری شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: بارها و بارها از سوی افراد مختلف نقدهایی را نسبت به هرج و مرج موجود در زیبایی شهر اصفهان شنیده بودم و روز گذشته با بازدیدی که داشتم نسبت به این امر اطمینان یافتم.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که هیچ نظام هماهنگی در زیباسازی اصفهان وجود ندارد، افزود: اغلب مدیران مناطق در زیباسازی شهر اصفهان سلیقه‌ای وارد عمل شده و بعضا به مخالفت‌های سازمان زیباسازی با اجرای یک طرح نیز توجهی ندارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اغلب مجسمه‌هایی که در شهر اصفهان نصب شده و همچنین نمادهایی که در زیرگذرها ایجاد شده عاری از هر گونه روح هنری است، گفت: اغلب این آثار توسط هنرمندانی تولید شده که به صورت انبوه کار می‌کنند و بیشتر به جنبه اقتصادی آثار توجه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی به منظور ساماندهی زیباسازی شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: سعی داریم از صرف منابع شهری برای این بی بند و باری‌ها به بهانه زیباسازی استفاده نشود.

ارایه گزارش اقدامات تبدیل اصفهان به شهر دوستدار نیروی خورشیدی

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی با اشاره به لزوم ارایه گزارش شفاف‌سازی فعالیت‌ها و ارایه آمار و اطلاعات در خصوص تبدیل اصفهان به شهر دوستدار نیروی خورشیدی از سوی سازمان های وابسه به شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهرداری باید در بهمن ماه گزارش این شفاف‌سازی را به اعضای شورای شهر ارایه می‌داد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان انتشار متن کامل بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان برای عموم شهروندان را از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد و افزود: این مهم باید هرچه سریع تر انجام  شود.

وی همچنین به عدم اجرای طرح تبدیل شهر اصفهان به شهر حامی استفاده از نیروی خورشیدی اشاره کرد و گفت: این مصوبه در ۱۶ آذر مصوب شد و قرار بود شهرداری در بازه زمانی دو ماهه گزارشی را در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه به شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه دهد.

کارت وی‍ژه حمل و نقل درون شهری به خبرنگاران اعطا شود

کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی با انتقاد نسبت به بی‌توجهی به جایگاه خبرنگاران واصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران در خط اول توسعه، خدمات و تحقق  دموکراسی فعالیت دارند و زحمات زیادی را متقبل می‌شوند ضمن اینکه تاثیر بسزایی در شفافیت سازی فعالیت همه نهادها دارند و از این رو ضروری است که بیش از حمایت‌های فعلی از این قشر قدردانی شود.

وی افزود: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درخواست داریم تا نسبت به ارایه کارت هدیه حمل و نقل درن شهری به خبرنگاران اقدام کند و این کارت را در اختیار خبرنگاران فعال اصفهان قراردهد.

راه‌اندازی خزانه‌داری متمرکز در شهرداری اصفهان

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به بی نظمی‌های حاکم بر شرایط مالی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این بی نظمی‌ها در حوزه درآمد و هزینه وجود دارد که امیدواریم با انتصاب معاون جدید امور مالی شهرداری اصفهان این بی نظمی‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در سال ۹۷ ارایه طرح‌هایی برای ساماندهی شرایط مالی در شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: برای این امر طرحی با عنوان شناسایی و رفع چالش‌های راه‌اندازی خزانه‌داری متمرکز در شهرداری اصفهان پیشنهاد می‌شود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به منظور آگاهی از مشکلات و نارسایی‌ها، شناسایی "نقاط قوت و ضعف" و "فرصت‌ها و تهدیدهای" پیاده‌سازی سیستم خزانه‌داری متمرکز در شهرداری اصفهان و با هدف رفع ایرادات احتمالی، بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها، طرح " شناسایی و رفع چالش‌های راه اندازی خزانه‌داری متمرکز در شهرداری اصفهان " پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری موظف است ضمن راه اندازی واحد خزانه‌داری متناسب با دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، حداکثر تا سه ماه پس از راه‌اندازی این واحد، ایرادات احتمالی را شناسایی و اقدامات تکمیلی و اصلاحات موردن یاز را اعمال کند، تصریح کرد: شهرداری باید در راستای پیاده‌سازی مناسب خزانه داری متمرکز، ظرف مدت حداکثر دو  ماه از تصویب این طرح، مطالعات کارشناسی از جمله بررسی وضعیت موجود شهرداری و آسیب شناسی عدم تمرکز درآمدها در تخصیص بهینه منابع و بررسی تطبیقی وضعیت کلان‌شهرهای منتخب دارای ساختار درآمدی متمرکز را در دستور کار خود قرار دهد.

نصیر ملت اضافه کرد: ضروری است آسیب‌های موجود در اجرای طرح خزانه داری متمرکز در مناطق ۱۵ گانه، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته و شرکت‌های صد درصد وابسته به شهرداری اصفهان نیز شناسایی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری موظف است در پایان دو ماه تعیین شده در بند دو، عملیات لازم‌الاجرا در راستای اصلاح یا بهبود طرح تمرکز درآمدها را  برای بررسی و اعلام نظر به شورای اسلامی شهر ارسال کند، ادامه داد: همچنین شهرداری باید حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از دریافت پاسخ از شورای شهر موارد اصلاحی یا تکمیلی اعلام شده از طرف شورای اسلامی شهر را در مطالعات انجام شده بر روی سیستم خزانه داری متمرکز اعمال کند.

کد خبر 339253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.