یک کرسی هم در ستاد بحران استان نداریم

رییس هیئت کوه نوردی استان اصفهان گفت: حال و احوال پارک کوهستانی صفه به دلیل امکانات و تحولات جدیدی که در ساختار این کوه ایجاد شده و همچنین از بین رفتن طبیعت آن مساعد نیست که این ساختار معضلاتی را برای کوهنوردان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نصر شامگاه شنبه در «همایش اصفهان بدون زباله» اظهار کرد: کوهنوردان، سفیران محیط زیست در کشور و جهان هستند، برای مثال این افراد بدون هیچ ادعایی در سانحه هوایی اخیر در ارتفاعات کوه دنا حضور داشتند و جعبه سیاه و تمام اجساد را پیدا کردند و به عوامل مربوطه تحویل دادند.

نصر ادامه داد: در اصفهانی که این روزها با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و آب نیست، محمدرضا صفدریان قهرمان یخ نوردی جهان و سید عماد حسینی در مقاوم جوانان نایب قهرمان جوانان جهان شده اند.

رییس هیئت کوه نوردی استان اصفهان ادامه داد: امروز جامعه بزرگ کوهنوردی گام های درست و حساب شده ای در طبیعت برمی دارند، زیرا طبیعت را پاک و بدون زباله می خواهند.

وی اضافه کرد: حال و احوال پارک کوهستانی صفه به دلیل امکانات و تحولات جدیدی که در ساختار این کوه  ایجاد شده و به دلیل از بین رفتن طبیعت آن خوب نیست و این ساختار نیز معضلاتی را برای کوهنوردان ایجاد می‌کند.

نصر با بیان اینکه معادن  نطنز در حال گسترش است و این مهم متاسفانه باعث ضربه زدن به طبیعت بکر و زیبای این منطقه شده است، ادامه داد: زندگی کوهنوردان در کوله پشتی هایشان است و سعی می‌کنند محیط زیست را سالم نگه دارند، اما متاسفانه در ستاد بحران استان حتی یک کرسی نیز ندارند تا در مواقع حوادث کوهنوردان دیده شوند.

کد خبر 339220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.