احداث کارخانه زباله سوز با مشارکت بخش خصوصی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه این روزها به واسطه اعمال اقتدار، فعالان و کنش گران محیط زیستی را حبس می کنند که به طور حتم با شکست روبه رو می شوتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری شامگاه شنبه در همایش "اصفهان بدون زباله"  اظهار کرد: شاید پنج سال گذشته فکر نمی‌کردیم با مشکلات زیست‌محیطی روبه رو شویم از این رو باید تدابیری اساسی اتخاذ کنیم، البته امروز در حوزه محیط زیست حکمرانان به تنهایی نمی‌توانند تاثیرگذار و مشکلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه حکمرانی خوب دارای دو شاخصه است، افزود: زمانی که یک کمپین در حال شکل‌گیری است نیاز به مشارکت دارد و گرنه بی‌محتوا می‌شود، بر این اساس امروزه شهروندان حکمرانیهای خوب کانون قدرت را می‌دانند تا به واسطه این قدرت بتوانند کمپین‌هایی از این جنس را به سرانجام برسانند و در حد مسائل کلیشه‌ای باقی نگذارند.

مقدری عنوان کرد: تحقق حکمرانی خوب به اعتماد و روابط متقابل کنش‌گران و حاکمان نیاز دارد، اما متاسفانه این روزها به واسطه اعمال اقتدار، فعالان و کنش‌گران محیط زیستی را حبس می‌کنند که به طور حتم با شکست رو به رو می‌شوند.

 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در مدت شش ماه فعالیت دوره پنجم شورای شهر اسلامی شهر اصفهان سه طرح اعم از "اصفهان شهر خورشیدی"، "توسعه اکوسیستم کار آفرینی شهر اصفهان"، "صنایع خلاق" تصویب شده است، همچنین طرح ممنوعیت استفاده از بطری آب در شورای شهر، شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن تاکنون هفت رای داشته  که  امیدواریم این طرح نیز به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: در توسعه اکوسیستم کار آفرینی شهر به دنبال این هستیم تا اصفهان را از یک شهر صنعتی به شهری که منابع زمینی را نابود نمی‌کند و فاقد آلودگی‌های محیط زیست است، تبدیل کنیم.

مقدری با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ تمام مباحث انتزاعی به برنامه بودجه تبدیل شده که بالاترین برنامه اجرایی سند شورای شهر و شهرداری است، گفت: تولید انرژی، مشارکت در خرید، نصب و  راه اندازی کارخانه تولید RDF و مشارکت در احداث کارخانه زباله سوز بیمارستانی سال آینده با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و بخش خصوصی اجرا می‌شود، همچنین برای توسعه و تجهیزات سایت سجزی و احداث مرکز پردازش و انتقال پسماند یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام امید اعضای شورای شهر برای تبدیل اصفهان به یک شهر رویایی استفاده از کمک سازمان‌های مردم نهاد است، ادامه داد: در این مدت فعالیت شورای شهر، هر نکته‌ای که از سوی سمن ها مطرح شد، در حد توان کمک کردیم، به طور مثال ظرف سه روز آینده در کوه صفه اولین پرنده نگری با مشارکت موسسه آوی بوم راه اندازی می شود این پروژه از بررسی تا مرحله اجرا به یک ماه نرسید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: درهای شورا بر روی همه افراد باز است و اگر فردی طرحی در نظر دارد که می تواند به یک برنامه تبدیل شود، مطرح کند، اگر مبانی قانونی آن رعایت شود به طورحتم مصوب خواهد شد.

کد خبر 339219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.